ندای لرستان

آخرين مطالب

حاشیه‌های کارگروه اطفای حریق لرستان؛

جلسه‌ای با 17 سخنران/ از ماجرای یک سیل کوچولو تا توصیه روان‌پزشکی سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد- کارگروه اطفای حریق لرستان با حاشیه‌های پررنگ‌تر از متنی همراه بود؛ از سخنرانی 17 عضو جلسه گرفته تا ماجرای یک سیل کوچولو و توصیه روان‌پزشکی معاون استاندار.

به گزارش خبرنگار مهر ، جلسه کارگروه اطفای حریق جنگل های لرستان امروز یکشنبه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تشکیل شد، جلسه ای با حاشیه های پررنگ تر از متن!
عدم مدیریت مناسب جلسه باعث شد تا دو ساعت از زمان جلسه صرف ارائه سخنرانی فرمانداران و شهرداران شود و عملا 17 نفر از اعضای جلسه زمانی بگیرند و سخنی بگویند. موضوعی که مورد اعتراض برخی اعضای جلسه نیز قرار گرفت.
مقدمه چینی و تقدیر و تشکر را حذف کنید
نورالدین درمنان فرماندار رومشکان در واکنش نسبت به طولانی شدن جلسه با ارائه سخنان تکراری و غیر مفید، گفت: مقدمه چینی و تقدیر و تشکر را از صحبت ها حذف کنید.
وی با بیان اینکه موضوعات را باید دسته بندی کنیم و تصمیم سازی شود و تصمیمات در این کارگروه ابلاغ شود و جلسات بعدی هم فقط نتیجه اقدامات بررسی شود، تصریح کرد: جلسات را باید راهبردی و کاربردی کنیم.
مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه مدیریت زمان در جلسه مهم است، ادامه داد: دوستان زیادی هستند که می توانند حرف بزنند اما نمی شود همه در جلسه صحبت کنند، خیلی از مباحث و حرف ها تکراری است!
سیستم صوتی هم کم آورد!
طولانی شدن زمان جلسه و صحبت اکثر افراد حاضر در کارگروه باعث شد تا صدای سیستم صوتی و میکروفن ها از سوی نیروهای استانداری کم شود تا صدای جلسه به اتاق کنار سالن جلسات که دفتر استاندار بود نرود و استاندار بتواند جلسه شخصی خود با مهمانانش را برگزار کند.
در بخش پایانی جلسه احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان سخنرانی خود را ارائه داد، سخنانی که حاوی مطالب قابل تاملی بود!
سال های سال قبل از انقلاب و قبل از حکومت های قبلی این آتش سوزی ها را داشته ایم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ای کاش این جلسات زودتر تشکیل می شد، در شرایطی که محدودیت زمانی داریم یک مقدار کار سختی است؛ بحران ها مربوط به دیروز و امروز نیستند، سال های سال قبل از انقلاب و قبل از حکومت های قبلی این آتش سوزی ها را داشته ایم، هر ساله شاهد آتش سوزی بوده ایم.
احمد مراد پور خطاب به آقای افشار پدربلوط لرستان که از حاضران در جلسه بود این پرسش را مطرح کرد که یک درخت بلوط چند سال طول می کشد بشود بلوط!؟ افشار پدربلوط لرستان نیز در پاسخ به این سوال گفت: بلوط دو هزار سال طول عمر دارد و 8 سال طول می کشد بشود سه متر.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در ادامه با بیان اینکه باید بپذیریم که نتوانستیم حقمان را از مرکز بابت سطح جنگلی که داریم بگیریم. باید قبول کنیم، منظورم شخص خاصی نیست و منظورم همه است، افزود: بحران بالاخره در هر مملکتی یا به صورت طبیعی یا غیرطبیعی ممکن است اتفاق بیافتد و پیشگیری از بحران کار علمی است و کاری نیست که بدون مطالعه بشود.
بالاخره یک جای کار ایراد دارد!
مرادپور با تاکید بر اینکه باید یکسری داده ها داشته باشیم و یکسری فرمول ها برای هر کاری و هر بحرانی که اتفاق می افتد وجود دارد، الان در حد فوق دکتری مدیریت بحران تدریس می شود و این تیپ برخورد با بحث بحران نه زیبنده است نه مشکلی از ما حل می کند، گفت: یک سیل می آید می زند خانه مردم را خراب می کند و دیواره های ساحلی را می برد، می نشینیم تا سال آینده باران نمی آید ناراحت می شویم؛ می گوییم آقا چرا باران نمی آید!؟ دعا می کنیم باران می آید، سیل می آید دیوارها را می برد! بالاخره یک جای کار ایراد دارد یا نباید دعا کنیم باران بیاید یا اگر باران بیاید اینجوری می شود!
وی با اشاره به اینکه هر سال سیل خسارت زیادی می زند، این خسارت ها بعضا معنوی هستند و کشته داریم و مادی هم پشت قضیه است، اظهار داشت: چند روز پیش یک سیل کوچولویی در پلدختر آمد قسمتی از دیواره ساحلی شهر را خراب کرد و تا مرز خانه ها رفت؛ اگر بیست دقیقه دیگر ادامه داشت قطعا خانه های مردم را می برد.
توصیه روانپزشکی معاون استاندار: اگر کسی که جنگل را آتش می زند مریض است خوب ببرش پیش یک روانپزشک!
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه نقاط حادثه خیز حریق مشخص شده اما خیلی بد است بعد از این همه سال ندانیم آن کسی که عمدا جنگل ها را می سوزاند چرا می سوزاند!؟ اگر مریض است خوب ببرش پیش یک روانپزشک، اگر حقی دارد خوب حقش را بده، اگر لازم است برخوردی شود خوب برخورد کنید، افزود: خود خاموش کردن آتش هم کار علمی است. این کاری که خودمان انجام می دهیم یک کار بسیجی، جهادی و سنتی است، بالاخره یک کسی لباسش را درمی آورد با لباسش آتش را خاموش می کند؛ این روش ها دیگر جواب نمی دهد.
مراد پور ادامه داد: درست نیست بمانیم ببینیم هلی کوپتر بنزین دارد یا ندارد، مجوز می دهند یا نمی دهند؛ این ها همه نقص هستند، دوستانی که اهل کارشناسی هستند کارشناسی کنند و در قالب کتابچه آماده کنند و مشخص شود چه کنیم و اگر افرادی می خواهند به محل آتش برسند از کدام مسیر زودتر می رسند.
منابع طبیعی در اختیار کیست؟
وی خاطرنشان کرد: فرماندهی بحران مهم است، فرمانده اطفای حریق کیست؟ فرمانده پیشگیری کیست؟ منابع طبیعی است، محیط زیست، فرماندار یا بخشدار؟ بالاخره باید یک فرمانده داشته باشیم که یکسری زیرمجموعه داشته باشد که اتفاقی افتاد اطلاع رسانی به موقع از همین فرماندهی باشد، ارسال تجهیزات با آن باشد مدیریت با آن باشد، داریم همچین چیزی یا نه؟ به صورت علمی می گویم، مثلا بگوییم فلانی فرمانده اطفای حریق است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود سوالی را مطرح کرد که خنده حاضران در جلسه را به دنبال داشت؛ مراد پور پرسید منابع طبیعی در اختیار کیست!؟
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز با بلند کردن دست خود در جلسه پاسخ داد: منابع طبیعی!
فایل صوتی جلسه را دوباره گوش دهید
احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عزیزان همه گفتنی ها را گفتند؛ خواهشم این است آقای آقا میرزایی فایل صوتی جلسه را بگیرند و با دقت تمام موارد دوستان احصا و لیست شود تا روی آن ها کار کنیم؛ گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول دادند یک میلیارد اعتبار به منابع طبیعی و محیط زیست پرداخت شود و 300 میلیون برای خرید دستگاه های دمنده، امروز و فردا باید این اقدام انجام شود؛ از هرجایی که شده آقای چگنی جابه جا کنند تا اعتبار تامین شود.
وی با بیان اینکه واقعا خجالت می کشم آتش سوزی در پارک ها اتفاق بیافتد، پارک که دیگر داخل شهر است، یک زمانی اگر در جنگل باشد می گوییم دوردست بوده نگهبان نداشته کسی نبوده، تصریح کرد: اما هر ساله شاهد آتش سوزی در بام لرستان در مرکز خرم آباد هستیم، خیلی کار بدی است. دوستای فضای سبز بروند علف های دور کاج ها را الان که خیس هستند هرس کنند تا یک دفعه کاج چندین ساله ظرف بیست دقیقه نسوزد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: امیدوارم بعد از فصل تابستان این جلسه را داشته باشیم و بگوییم آقای استاندار طبق قولی که دادیم آتش سوزی را به حداقل رساندیم.
کارگروه اطفای حریق جنگل های لرستان نیز با ارائه عملکرد حاضران در جلسه و بدون مصوبه به کار خود پایان داد، موضوعی که روز گذشته در شورای معادن لرستان نیز اتفاق افتاد. حال باید ماند و دید این نوع برگزاری کارگروه ها و جلسات دردی از لرستان دوا می کند یا خیر!

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/25998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیستان و بلوچستان فراموش شده

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی: دولت کارش التماس به دشمن بود "بگذار نفت صادر کنم"

بازدید نماینده مردم بروجرد از مجتمع فرآوری خاک‌های صنعتی

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالاهای اساسی در لرستان

اجرای طرح زراعت چوب در تنگ فنی پلدختر

قم قهرمان مسابقات اسب سواری

بیشه خرم‌آباد از بین 8 روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

بارشهای رگباری در راه لرستان

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

انتصاب مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش لرستان

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

درگذشت یار محمودها و پایداری

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

جشن هزار دف پالنگان

صادرات 20 تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور

علت تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا مشخص شد

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

واکنش فرماندار ازنا به ادعای اخراج 160کارگر یک کارخانه

حل و فصل 35 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید