ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون وزیر دادگستری مطرح کرد؛

فقر مطلق11میلیون کودک و زن یمنی ریشه درنگاه مستکبرانه آمریکا دارد سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد- معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: فقر مطلق و قربانی شدن 11 میلیون کودک و زن یمنی ریشه در نگاه مستکبرانه آمریکا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمود عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده لرستان اظهار داشت: وقتی از حقوق کودک سخن می گوییم، نگاه به یکسری ارزش های برگرفته از آموزه های دینی ماست که این مباحث را تبیین کرده اند و یکسری ارزش های حقوق بشری که در همه جوامع به رسمیت شناخته شده و در اسناد بالادستی ما به عنوان حقوق بنیادین مورد توجه قرار گرفته است.
بیش از 23 میلیون نفر از جمعیت کشور کودک و نوجوان هستند
وی با بیان اینکه کنوانسیون حقوق کودک دو موضوع اساسی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده، تصریح کرد: نخست توجه همیشه و همواره به مصالح عالیه کودکان، وقتی می گوییم کودک، بر اساس تعاریف شناخته شده بین المللی تا رنج 18 سال مدنظر است، وقتی می گوییم تا 18 سال یعنی بیش از 23 میلیون نفر از جمعیت کشور.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه یک سوم جمعیت کشور کودکان و نوجوانان هستند، افزود: نکته دومی که باید به آن توجه کرد مسئله نگاه حق مدارانه به حقوق و مباحث کودکان است، متاسفانه در جامعه نگاه مان به کودکان نگاه عاطفی و احساسی است و این نگاه زمینه ای را فراهم می کند که با مباحث زودگذر مواجه شویم و تصمیمات آنی برای این مسائل بگیریم.
لزوم تغییر رویکرد اساسی از نگاه احساسی و عاطفی به سمت نگاه حق مدارانه به کودکان
عباسی با اشاره به اینکه یک تغییر رویکرد اساسی و کوچ از نگاه احساسی و عاطفی به سمت نگاه حق مدارانه به کودکان زمینه ای را فراهم می کند که بیش از پیش به حقوق آنها توجه کنیم، گفت: یکسری حق های شناخته شده ای که از حقوق کودکان است و اعتقاد داریم در برابر هر یک از این حق ها تکلیفی وجود دارد و مسئولیت هیچکس را ساقط نمی کند، باید زمینه های تحقق این حقوق را برای کودکان فراهم کنیم.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه وقتی می گوییم حقوق کودک یعنی حق دارد در خانواده زندگی کند، حق دارد آموزش ببیند، حق دارد کار نکند و در خیابان نباشد، حق دارد بازی و شادی کند، حق دارد درخواست کند که یک پارک برای او در نظر بگیریم، تصریح کرد: کودک بازمانده از تحصیل باید به تحصیل برگردد، این رسالت خانواده است، باید کار فرهنگی کنیم و به خانواده آموزش دهیم.
عباسی خاطرنشان کرد: منع کودکان از تحصیل جرم است و اگر خانواده ای ممانعت می کند به دستگاه قضایی ارجاع دهیم؛ کودک حق دارد از تبعیض و فقر مبری باشد.
وی با تاکید بر اینکه مجامع بین المللی به صحنه آمده اند، یک ماه آینده پروتکلی در دستور کار است و متولیان حقوق کودک جمع می شوند تا این موضوع را سامان دهند، افزود: باید بیش از پیش به این حق های شناخته شده در قوانین و مقررات توجه کنیم؛ پرداختن به موضوع کودکان وظیفه یک دستگاه خاص نیست و وظیفه دستگاه های مختلف است.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری یادآور شد: اگر در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک 18 دستگاه حضور دارند، معنای آن این است دستگاه های مجری در وزارت خانه ها و استان های مختلف باید آن مسئولیت ها و مصوبات را به اجرا بگذارند.
سکوت مرگبار جهان در برابر جنایات نقض حقوق بشر
عباسی با اشاره به فجایع انسانی که در کشورهای منطقه شاهدیم و جنایات آل سعود برای کودکان یمنی، گفت: 11 میلیون کودک و زن و پیرمرد در یمن قربانی هستند و در فقر مطلق زندگی می کنند و دسترسی به حداقل امکانات را ندارند.
وی افزود: این ها همه ریشه در نگاه مستکبرانه برخی کشورها از جمله آمریکا دارد و برخی دیگر که در برابر مشتی دلار سکوت کرده اند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه با یک سکوت مرگباری در جهان در قابل جنایاتی که نقض حقوق بشر است مواجه هستیم، تصریح کرد: کنوانسیون حقوق کودک تنها کنوانسیونی است که این همه عضو دارد و همه کشورها به جز آمریکا در آن عضو هستند، در سطح جهان و کشورها باید با نگاه دقیق و حق مدارانه به کودکان نگریست.
عباسی با تاکید بر اینکه ما مجری حقوق کودک نیستیم، ما سیاست گذار و هماهنگ کننده هستیم، پیگیری و پایش را برعهده داریم و دستگاه های مجری باید وظیفه خود را انجام دهند، افزود: هر 5 سال یک بار باید گزارش ادواری خود را به سازمان ملل ارائه دهیم، دو سال قبل گزارش سوم را دادیم و در آینده نیز گزارش فروش، فحشا و هرزه نگاری کودکان را ارائه می دهیم.
بیشترین قربانیان آسیب های اجتماعی، کودکان هستند
وی با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان آسیب های اجتماعی، کودکان هستند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: اگر دولت مجری خوبی برای آسیب های اجتماعی بود که نباید این وضعیت را داشته باشیم، مشکلات مردم را باید به خود مردم و نهادهای برآمده از آنها سپرد.
آمار روزافزون طلاق در جامعه یک فاجعه ملی است
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه آمار روزافزون طلاق در جامعه یک فاجعه ملی است، طلاق علت و علل آسیب های اجتماعی دیگر است، افزود: هیچ جا مناسب تر از خانواده برای کودک نیست، آنجا که پدری حضور ندارد نیز باید زمینه ای فراهم کنیم که فرزندخواندگی دنبال شود.
عباسی با بیان اینکه آموزش خودمراقبتی به کودکان ضروری است، که چگونه خود را در مدارس مدیریت کنند، تصریح کرد: خطرات بسیاری کودکان ما را تهدید می کند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/22088/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

تصاویری از گشت و گذار 4 قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان + فیلم

قتل مردِ جوان با شلیک افراد ناشناس در لرستان

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه + فیلم

افزایش 5000 تنی تولیدات باغی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان برکنار شد

(ویدیو) ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان تغییر کرد

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بدن انسان تا چه حد قادر به تحمل گرما می باشد؟

مغز هسته زردآلو را بخوریم یا نه؟ خواص مغز هسته زردآلو چیست؟

نکاتی مهم در مورد ضدآفتاب ها و طریقه مصرف آنها

چند نکته برای رهایی از شر یبوست مزمن

مکمل های طبیعی برای مبارزه با افسردگی

7 نشانه ابتلا به سیروز کبدی

3 راهکار مهم برای رشد سریع تر ناخن ها

تاثیر توت فرنگی روی پوست

پزشک خوب| استارت آپی که حوزه سلامت روان را متحول کرد

مراقبت های بعد از لمینت و کامپوزیت دندان

آشنایی با اسکولیوز و راه های درمان آن

خطرات ناشی عدم استفاده درست از کالسکه و صندلی ماشین کودک

روش تضمینی برای درمان ریزس مو سکه ای

کاشت مو، انواع روشها و هزینه عمل کاشت مو

چطور در خانه تکانی از پوست خود مراقبت کنیم؟

خطرناک ترین شوینده های خانه تکانی کدامند؟

خواص بی نظیر شوید خشک برای سلامتی بدن

تخصصی ترین پلتفرم برای نوبت دهی و مشاوره آنلاین حوزه زیبایی

با این تغذیه خواب آلودگی بهاری را از بین ببرید

علائم آلرژی بهاری را می شناسید؟

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

افزایش 5 هزار تنی تولیدات باغی در لرستان

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

نجات دو کوهنورد در ارتفاعات شیرز لرستان

تأمین سوخت مورد نیاز 414 سورتی پرواز در لرستان

آغاز فصلی نو یا انتخابی مصلحتی در ورزش زورخانه ای لرستان

قتل یک نفر با شلیک افراد ناشناس در لرستان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است