ندای لرستان

آخرين مطالب

معاون وزیر دادگستری مطرح کرد:

دولت نتوانسته و نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد- معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: دولت نتوانسته و نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند، باید کار را به نهادهای برآمده از متن مردم واگذار کرد.

 محمود عباسی در جمع وکلای لرستان با اشاره به اینکه وقتی از حقوق بشر سخن می گوییم ذهن ها معطوف می شود به اعلامیه جهانی حقوق بشر، اما اگر به عقب برگردیم و به اعلامیه انقلابیون فرانسه نگاه کنیم، این اعلامیه مبتنی بر سه شعار اساسی بود تحت عنوان آزادی، برابری و برادری اظهار داشت: بر اساس هر یک از این شعارها سه نسل از حقوق بشر را شاهدیم که در محور آزادی اعلامیه جهانی حقوق بشر است، بر اساس شعار دوم که موضوع برابری بود میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و بر اساس محور سوم که مسئله امروز ما تحت عنوان نسل سوم حقوق بشر که برپایه برادری است و از آن به عنوان حقوق پایدار یاد می کنیم.
وی ادامه داد: آموزه هایی که در دانشکده های حقوق یاد گرفته ایم، مسلما نگاه و توجه شما وکلا معطوف به این نسل های سه گانه است که هر یک در جایگاه خود پایگاه استواری را ایجاد می کنند برای توسعه پایدار، ارتقای حقوق مردم در جامعه و...
در جای جای آیین دادرسی کیفری مباحث حقوق شهروندی دیده می شود
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه کانون وکلا به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین نهاد مدنی کشور دارای استقلال راسخ بوده و هست، می تواند و باید در این حوزه ها نقش آفرینی اساسی داشته باشد، تصریح کرد: اگر امروز به آیین دادرسی کیفری نگاه کنید در جای جای آن مباحث حقوق شهروندی را می بینید.
عباسی با تاکید بر اینکه مسائل و مباحث حقوق بشر و حقوق شهروندی را بیش از پیش باید مورد توجه قرار داد، افزود: امروز می بینیم دولت یکی از رسالت های سنگین خود را تدوین حقوق شهروندی می داند و متعاقب آن مصوبه حقوق شهروندی ابلاغ می شود و حتی ساز و کارهای لازم برای پرداختن به این موضوع و نحوه اجرای آن و تحول در جامعه و پاسخگویی به مردم را می بینیم.
وی با اشاره به اینکه در عرصه های بین المللی مسائل حقوق شهروندی را علم می کنند در حالیکه بسیاری از اتفاقات روزمره در کشورهای غربی اتفاق می افتد و سخنی از نقض حقوق بشر مطرح نیست؛ یادآور شد: اما اگر کسی مرتکب جرمی شده و بر اساس قوانین ایران محکوم می شود می بینید که این موضوع را در بوق و کرنا می کنند و ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.
کسانی که بویی از حقوق بشر نبرده اند با ضرب و زور پول و دلار، تدوین کننده سیاست های حقوق بشر شده اند
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه اگر امروز آمریکا و کشورهای غربی پرونده جدیدی را باز کرده اند که موضوع حقوق بشر است؛ نشان دهنده این است که باید نسبت به اینگونه مباحث بیش از پیش حساس باشیم، تصریح کرد: در کشورهای منطقه می بینیم، کسانی که بویی از حقوق بشر نبرده اند و یک مورد انتخابات در کشور خود برگزار نکرده اند با ضرب و زور پول و دلار، تدوین کننده حقوق بشر و سیاست های آن شده اند.
عباسی افزود: آن وقت ما به عنوان ام القرای جهان اسلام که هر سال یک انتخابات داشته ایم، باید در قبال این ها از حیث حقوق بشر پاسخگو باشیم!
وی با تاکید بر اینکه من فکر می کنم خلایی وجود دارد که این خلاء را ما و شما باید پر کنیم، ادامه داد: ترویج حقوق شهروندی و اهتمام به حقوق عامه که در جای جای اسناد بالادستی مورد توجه است را باید پیگیری کنیم؛ در نزد متفکرین و اندیشمندان و رهبران ما مباحث حقوق شهروندی به زیباترین وجه مورد توجه قرار گرفته است؛ در سال هایی که بزرگترین ضربه های کاری را منافقین به کشور وارد کردند درست یکی دوماه بعد امام(ره) فرمان 8 ماده ای را داد، بند 6 آن حاوی نکات برجسته و عظیمی است که حالا بعد از 40 سال در آیین دادرسی کیفری آن ها را آورده ایم.
ایجاد کلینیک های حقوق شهروندی با محوریت وکلا در لرستان
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه آیا این وضعیت ناگواری که ما را به ناحق به آن متهم می کنند و یا خودمان به حق آن را جزو خلا های می دانیم شایسته این کشور است؟ اظهار داشت: از ظرفیت بزرگی که در کشور وجود دارد باید بهره بگیریم و حقوق شهروندی را ترویج دهیم.
عباسی به بازدید از برخی مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: این افراد نیازمند آموزش هستند، می طلبد شما وکلا بیش از گذشته به صحنه بیاید، در پرتو نگاه ترویجی که به حقوق بشر داشته و داریم، مباحث حقوق بشر را هم در بستر اجتماع و هم در دولت مورد توجه قرار می دهیم.
وی با بیان اینکه فردا صبح در جلسه ای با اعضای شورای شهر و شهرداری خرم آباد پیرامون ایجاد کلینیک های حقوق شهروندی صحبت می شود؛ تصریح کرد: محور این کلینیک ها شما وکلا باید باشید؛ یکی از چالش های جدی امروز ما آسیب های اجتماعی است، این مسائل نیازمند توجه و اهتمام خاص است؛ پیش بینی کرده ایم حقوقدانان در کنار مددکاران و روانشناسان می توانند این مسائل را پیگیری کنند.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: با محوریت یک وکیل کلینیک حقوق شهروندی ایجاد می شود، این مباحث یکی از کارهایی که می تواند موجبات ارتقای کانون های وکلا را در کشور فراهم کند.
دولت در آسیب های اجتماعی نمی تواند و نتوانسته مدیریت خوبی داشته باشد
عباسی افزود: کانون وکلا می تواند کارآموزان را یک روز به این کلینیک ها بفرستد، این کارآموز درد مردم را از نزدیک لمس می کند و برای آینده خود کانون وکلا به عنوان نهاد مدنی و فعال می تواند موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم خانواده ها و کودکان را باید توانمند کرد تا روی پای خود بایستند، در لرستان هم تعداد زیادی خیر وجود دارد، لذا باید کارها را به دست مردم سپرد، ادامه داد: دولت در مدیریت آسیب های اجتماعی نمی تواند و نتوانسته مدیریت خوبی داشته باشد؛ باید کار مردم را به مردم سپرد و نهادهای برآمده از متن مردم از جمله کانون وکلای دادگستری می توانند در ترویج و احیای حقوق مردم به نحو مطلوبی فعالیت کنند.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری یادآور شد: باید مراجع متناظر حقوق بشر را در استان ها ایجاد کنیم، ایجاد کلینیک حقوق شهروندی به عنوان نخستین گام در لرستان می تواند زمینه و الگویی برای سایر استان ها باشد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/22056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی