ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در لرستان:

شاخص‌های ارتقای سلامت افزایش یابد/ عدالت در سلامت ضروری است سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شاخص‌های ارتقای سلامت در استان افزایش یابد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دیدار با رئیس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که به مناسبت هفته سلامت انجام شد با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اینکه این دانشگاه در چند سال اخیر جهش کمی و کیفی خوبی در عرصه سلامت داشته است، افزود: تحول اساسی در امر سلامت استان رخ داده است و مردم قدردان همه تلاش‌ها هستند.
وی با تأکید بر اینکه سلامت بستگی به رفتار و سبک زندگی صحیح دارد و جامعه زمانی تضمین می‌شود که سبک زندگی افراد درست باشد، اظهار کرد: تمام تلاش پیامبران و ائمه(ع) این بوده که رفتار مادی و معنوی اشخاص تغییر داده شود و مجموع دستورات دین برای اصلاح رفتار بوده که نتیجه آن سلامت است.
نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: امروز مرگ و میر طبیعی اندک است و بیشتر جنبه عارضی دارد.
وی با بیان اینکه عمر 100 ساله را رویا می‌دانیم در حالی‌که به عنوان مثال عمر حضرت نوح(ع) طولانی بوده است، گفت: اسلام برای جلوگیری از علل و عوارض عارضی سلامت رفتارهای خشن، هیجان ‌انگیز و مضر را نهی کرده است و بر تشویق بر علل و عواقب سلام دارد.
اسلام از جنبه سلبی و اثباتی برای سلامت وارد شده است
امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه اسلام از جنبه سلبی و اثباتی برای سلامت وارد شده است، یادآور شد: فقها و علمای دینی تأکید دارند هر چیزی که سلامت انسان ر ابه مخاطره می‌اندازد حرام است و و در آیات الهی تاکید شده هر چیزی که می‌خورید حلال و پاکیزه باشد و تأکید اسلام بر طهارت و پاکیزگی است.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید براینکه غسل‌های مستحبی و دائم‌الوضو بودن تضمین کننده سلامت انسان است، عنوان کرد: اسلام عوامل معنوی سلامت را تقویت کرده و امروز مسأله سلامت جسمی نیست چراکه سلامت روحی و روانی مهم‌تر از جسم است.
وی با اشاره به اینکه سلامت روحی و روانی، محیطی، شغلی و ذهنی از سلامت جسم مهم‌ترند، خاطرنشان کرد: سلامت جسم وقتی در خطر می‌افتد که سلامت روحی، روانی، محیطی، شغلی و ذهنی نیست؛ بیماری‌های قلبی و عروقی در اثر استرس و اضطراب به‌وجود می‌آیند.
سلامت و امنیت عامل سعادت و خوشبختی از دیدگاه اسلام
امام جمعه خرم‌آباد بر تأثیر دعا در سلامت انسان اشاره کرد و با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که سلامت را به مخاطره انداخته است سلب آرامش، آسایش و نشاط در جامعه است، گفت: اسلام مسأله سلامت و امنیت را به عنوان مهم‌ترین عامل سعادت و خوشبختی و رستگاری انسان ذکر کرده و سلامت موهبتی است که مردم قدرش را کمتر می‌دانند.
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه دعا، قرآن و ذکر از مهم‌ترین عوامل سلامت است، تصریح کرد: اسلام حسادت در بخل، چشم و هم‌چشمی را نهی کرده است؛ هیچ دینی به اندازه اسلام برای سلامت ارزش قائل نیست.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: اسلام 15 قاعده درخصوص تضمین سلامت دارد که قاعده اول لاضرر، قاعده دوم عسر و حرج و قاعده سوم طهارت و حلیت است.
سلامت و بهداشت دستاوردهای مهم و بزرگ انقلاب اسلامی ایران
میرعمادی یکی از دستاوردهای مهم و بزرگ انقلاب اسلامی ایران را حوزه سلامت و بهداشت عنوان کرد و با بیان اینکه در این حوزه توفیقات بزرگ و چشمگیر حاصل شده است، یادآور شد: اولین دستاورد نظام پرورش نیروی انسانی متخصص در امر سلامت است؛ کشورهای پیشرفته دنیا به اندازه ما در این 40 سال نیروی متخصص پزشکی تربیت نکردند.
وی به رشد سطح علمی و دانش مهارت‌های پزشکی در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه دقیق‌ترین، ظریف‌ترین و سخت‌ترین عمل جراحی(جراحی مغز و اعصاب) در کشور انجام شده و حتی بیماران کشورهای حوزه خلیج فارس برای درمان به ایران می‌آیند و این خدمت بزرگی است، تصریح کرد: امروز نه تنها سطح علمی متخصصین بالا رفته بلکه سطح علمی پزشکی عمومی مردم نیز افزایش یافته است.
امام جمعه خرم‌آباد به تولید در عرصه پزشکی اشاره کرد و با بیان اینکه امروز مقالات پزشکی در سطح بین‌المللی مطرح هستند، گفت: تولید داروهای موردنیاز و خاص ازجمله تولیدات عرصه پزشکی است که خوشبختانه 96 درصد از این داروها در داخل تأمین می‌شود، در حال حاضر ایران دارو به سایر کشورها صادر می‌کند.
ضرورت تلاش برای ارتقای سلامت و توانمندسازی افراد برای بهبود سلامتی
وی با اشاره به اینکه جلوگیری از مرگ و میر مادران، کودکان و... دستاورد بزرگ دیگر نظام در عرصه بهداشت و درمان است، اضافه کرد: تحول نظام سلامت طرح عظیمی بود که کاهش هزینه‌های درمانی از جانب مردم افتخار بزرگ نظام اسلامی ماست و ایران توانسته هزینه درمانی را از جیب مردم کم کند.
میرعمادی بر ضرورت تلاش برای ارتقای سلامت و توانمندسازی افراد برای بهبود سلامتی خود تأکید کرد و گفت: امروز باید افراد را توانمند کنیم تا سلامت خود را حفظ کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: مطالعه، رهنمودها و فعالیت پزشکان باید صرف ارتقای سلامت شود نه صرف درمان بیماران و در این راستا ارتقای سطح علمی پزشک و تقویت آموزش و پرورش ضروری است.
آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: آموزش و آموزش عمومی باید در راستای ارتقای سلامت باشد و اهتمام برای تغذیه سالم در ارتقای سلامت مؤثر است؛ هم ما(کارشناسان دینی) و هم شما(کارشناسان سلامت) نسبت به تغذیه سالم و فراهم کردن زمینه آسایش و آرامش مردم تلاش کنیم و باید زمینه ایجاد آرامش، آسایش و نشاط عمومی حفظ شود.
عدالت در سلامت ضروری است
وی با بیان اینکه باید عدالت در سلامت شهری، استانی و منطقه‌ای وجود داشته باشد و شاخص‌های ارتقای سلامت در استان افزایش یابد، گفت: تلاش برای ایجاد رضایت‌مندی مردم از خدمات بهداشتی و سلامت ضروری است و باید خدماتی انجام شود که رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته باشد.
نماینده‌ولی فقیه از مجموعه خیرین سلامت تشکر کرد و گفت: این افراد در لرستان خوش درخشیدند و باید از ظرفیت و توانمندی آنان استفاده کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/21955/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

دو سالانه سرنا نوازی - لرستان

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

آخرین خبرها از 2 ایستگاه پمپاژ آب پلدختر

47 خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

کاشت 80 هکتار باغ زیتون در لرستان

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 400 میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان

اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی

اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی

ارتقای ظرفیت 50 واحد نیمه‌فعال لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

«شیردنگ بافی» در لرستان

نجات کوهنورد خرم‌آبادی گرفتار در ارتفاعات مخمل‌کوه

قیمت نفت اندکی بالا رفت

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به‌سمت خاله‌اش

پروژه هوافضای آلمان؛ چطور می‌توان در عرض 60 روز با خوابیدن روی تخت 18 هزار یورو درآمد داشت؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

بازی کودکانه با اسلحه در لرستان؛ خاله 14ساله جان باخت

مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد پلمب شد

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

200 میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند

پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد

بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله 14ساله جان باخت

بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله 14ساله را گرفت

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده 5 ساله

کاشت 80هکتار باغ زیتون در لرستان

فعالیت 42 مرکز مشاوره در لرستان

مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل زال اعلام شد

راحتی خیال از مرز شرقی؟

بازدارندگی متعارف ایران

جریمه 6 میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز

جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان