ندای لرستان

آخرين مطالب

تحلیل جایگاه ایران در منازعات منطقه؛

گسترش هیبت جهانی ایران به خواست ملت‌ها است سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ضمن تحلیل جایگاه ایران در منازعات منطقه گفت: هژمونی منطقه‌ای و هیبت جهانی امروز ما با درخواست ملت‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار مرتضی کشکولی ظهر یکشنبه در نشست بررسی چرایی حضور ایران در سوریه و عراق، با اشاره به اینکه ایدئولوژی ما اسلام است، اگر به دنبال مبانی ایدئولوژیکی حضور ایران در سوریه و عراق می گردیم باید به دنبال روایات و احادیث برویم، اظهار داشت: نخست آن که بر اساس قاعده فقهی «نفی سبیل» خدا شریعت و قوانین اسلام را طوری قرار داده که راه بیگانه را سد کند، بحث دوم آنکه بر اساس روایات و احادیث «هرکسی که شب را صبح کند و به امور و کار مسلمانان اهتمام نداشته باشد از آن ها نیست»؛ شرط مسلمانی این است که نسبت به مسلمانان جهان دغدغه داشته باشیم.
بررسی ایدئولوژی اسلامی در دفاع از ملت های مظلوم
وی با بیان اینکه در این روایت نام یک سرزمین و محدوده جمعیتی هم نیامده و توجه به امور مسلمانان جهان شمول است، بدیهی است که باید دغدغه درد مسلمانان را داشته باشیم، تصریح کرد: حدیث دیگری از پیامبر گرامی اسلام داریم که «هرکسی صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست»؛ یعنی مسلمانی هر جای جهان فریاد زد و ما او را کمک نکردیم اصل مسلمانی ما زیر سوال می رود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اینکه امام علی(ع) می فرماید «یار مظلوم باشید و دشمن ظالم»؛ این جمله مطلق است و نه تنها مسلمانان بلکه شامل همه جهانیان می شود، افزود: این چهار مولفه بخشی از شاخصه های اسلامی است که ما دنبال آن هستیم، به لحاظ ایدئولوژیکی اسلام می گوید شما حتما باید حواستان به مسلمانان باشد؛ مسلمان باید دردمند باشد، دردمند کمک به مظلوم.
حضور در خارج کشور برای استمرار انقلاب و ترویج آن قانونی است
سردار کشکولی با اشاره به مفادی از قانون اساسی کشور بیان داشت: در مقدمه قانون اساسی آمده است که «قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمام مستضعفین بر مستکبرین بود زمینه تداوم انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می کند»؛ بنابراین حضور در خارج کشور برای استمرار انقلاب و ترویج آن قانونی است.
وی ادامه داد: در بخش دیگری از قانون اساسی آمده است «قانون اساسی به ویژه در گسترش روابط بین الملل با دیگر جنبش ها می کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کند»، در بخش دیگری از عنوان «استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم» استفاده کرده؛ در واقع صدور انقلاب را جهانی کرده است؛ در بخش دیگری قانون اساسی مطرح کرده که «ارتش و سپاه نه تها حفظ و حراست از مرزها بلکه رسالتی مکتبی یعنی جهاد در راه خدا و گسترش قانون خدا را نیز عهده دار خواهد بود».
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآور شد: با همه این الزامات عقیدتی، ایدئولوژیکی و قانونی اما اصلی وجود دارد و آن اینکه ما ملزم به جهاد اولیه یا هجومی نیستیم، ما موظف به جهاد دفاعی هستیم؛ به همین دلیل است که جنگ هشت ساله را می گوییم جنگ تحمیلی یا دفاع مقدس.
ما هرجا رفته ایم برای دفاع رفته ایم و لذا نام شهدای ما مدافع حرم است
سردار کشکولی با اشاره به اینکه ما هرجا رفته ایم برای دفاع رفته ایم و لذا نام شهدای ما مدافع حرم است، فرهنگ جهادی ما هم به نام «گفتمان مقاومت» معروف است، یعنی جبهه ای حمله کرده و ما داریم ایستادگی می کنیم؛ نام جبهه ما هم «جبهه مقاومت» است، گفت: علی رغم اینکه هم الزام قانونی داریم هم الزام عقیدتی اما با واژه های دفاعی سر و کار داریم.
وی با بیان اینکه بعد از جنگ هشت ساله، سه گروه عربستان، صهیونیست ها و آمریکا حرکت هایی را در منطقه داشتند، تصریح کرد: اولا عربستان در جنگ هشت ساله ما هم در تحریک صدام موثر بود هم حمایت مالی کرد، در همه صحنه های سیاسی سازمان های جهانی هم حرکت ها را به سمت فضای خصومتی سوق داد، فایل صوتی صحبت های ملک عبدالله موجود است که گفته «اگر شده میلیاردها دلار خرج کنید و اجازه ندهید دولت شیعه در عراق راه بیافتد»؛ آن ها چوب لای چرخ دولت شیعه گذاشتند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر اینکه صهیونیست ها هم بعد از شکست هایی که از لبنان و غزه خوردند خواستند از یک گسل قومی و مذهبی در منطقه بهره گیری کنند، افزود: مثلث شوم عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی، فرقه تکفیری داعش را طراحی کردند؛ بوش می گفت «به عراق آمده ایم که بعد به سوریه برویم و سپس به ایران»، اما در عراق که شکست خوردند جبهه جدیدی را راه انداختند با عنوان مذهب علیه مذهب.
عربستان وقتی دید رو در رو نمی تواند کاری کند، از پشت به اسلام خنجر زد و جنگ مذهب علیه مذهب را راه انداخت
سردار کشکولی با اشاره به اینکه به محض راه اندازی داعش ابوبکر در موصل گفت «ماموریت ما جنگ با مرتدین است، شیعه و ایران»، اما گشتند ضعیف ترین جبهه مقاومت را پیدا کردند، اظهار داشت: می شود گفت عربستان وقتی دید رو در رو نمی تواند کاری کند، از پشت به اسلام خنجر زد و جنگ مذهب علیه مذهب را راه انداخت؛ این جنگ اهدافی داشت، از جملخ مقابله با اسلام انقلابی و تفکر ضد استکباری و استبدادی انقلاب اسلامی، دوم ممانعت از استقرار حکومت های مستقل با رویکرد ضد صهیونیستی و تمایل به ایران، فراهم کردن محیط امن برای صهیونست ها و ...
وی با بیان اینکه اگر مدافعین حرم نبودند بغداد سقوط می کرد، همان شبی که دمشق محاصره شد نطفه بسیج مردمی سوریه زده شد که سردار همدانی رفت در آن شرایط سخت گفت اسلحه خانه را باز کنید تا مردم از کیان خود دفاع کنند، در نهایت با حضور مردم ورق برگشت، تصریح کرد: مرحله دوم اهداف ایجاد داعش، سرنگونی ایران بود، هدفی که در جنگ هشت ساله نتوانستند آن را محقق کنند.
نابودی و انهدام عتبات عالیات با هدف محو کردن آثار تاریخی شیعه
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر اینکه هدف دیگر اقدامات داعش، نابودی و انهدام عتبات عالیات و حرم های مقدس اهل بیت(ع) بود، برای اینکه آثار تاریخی شیعه را محو کرده و مذهب شیعه را بی ریشه کنند؛ همین الان هم دنبال آن هستند، اگر این را پاک می کردند به سختی می شد به یک جوان نسل آینده ثابت کنی ما ریشه ای داشته ایم.
سردار کشکولی با بیان اینکه با همه این دلایل ما با درخواست سوریه و عراق به این کشورها رفتیم، ما خودمان یک قدم برنداشتیم آن ها از ما خواستند، همین الان هم بشار اسد و عراقی ها می گویند که اگر ایران به داد ما نرسیده بود الان عراق تکه تکه بود، تصریح کرد: هژمونی ایران کاری کرده بود که آن ها درخواست کردند برویم و کمک کنیم، ما مثل ترکیه و آمریکا هم نیستیم که بگوییم حالا سهم می خواهیم زمین می خواهیم، هیچ چشمداشتی نداشتیم الا اینکه جامعه دینی سرپا باشد و زنده باشد.
وی با اشاره به اینکه حضور مدافعان حرم که بسیار هوشمندانه بود حاشیه امنی برای ایران ایجاد کرد، نگذاشتند این ها به ایران بیایند و با ما بجنگند، گفت: تجربه ای در دفاع مقدس داریم که هر گونه مماشات در درک به موقع صحنه جنگ موجب می شود دشمن را در دروازه های شهر خود ملاقات کنید، در دفاع مقدس بعد از اینکه قصرشیرین سقوط کرد جنگیدیم، در خرمشهر جنگیدیم، دیگر نمی خواهیم آن تجربه تکرار شود؛ نگذاریم در ایران بجنگیم، این موضوع دلیلی عقلانی است و ربطی به عقیده هم ندارد.
شکست ائتلاف آمریکایی در دو بخش راهبردی و میدانی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه آخرین حادثه ای که در مطنقه اتفاق افتاد موشک باران آمریکا و فرانسه و انگلیس در سوریه بود، تصریح کرد: این مضوع یک هفته فضای جهانی را ملتهب کرد که همه را بترسانند که ما موشک می زنیم، می گفتند هدف ما فقط سوریه نیست، ایران و روسیه هم هست.
سردار کشکولی با تاکید بر اینکه ائتلاف آمریکایی از این اقدام دو هدف راهبردی و میدانی داشتند، افزود: می خواستند صحنه میدان را تغییر بدهند به نفع خودشان، اما این اقدام اثری در میدان نداشت، در راهبرد هم اثری نداشتند.
وی با بیان اینکه در جنگ ها کشورهای امپریالیستی هدف دیگری هم دارند، آن هدف «به رخ کشیدن تکنولوژی جدید برای دریافت بازار جدید فروش» است؛ تصریح کرد: مهار 30 تا 70 موشک توسط سوریه نشان داد که تکنولوژی آن ها هم مفلوک است، از حیث تکنولوژی هم ضرر کردند.
جایگاه انقلاب و گفتمان مقاومت در منازعات بین المللی یک جایگاه شکست ناپذیر است
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: هدف دیگر آمریکایی ها از این اقدام این بود که می خواستند در بین مردم رعب ایجاد کنند که این هم موثر نبود و سحر همان روز مردم به خیابان آمدند و شادی کردند؛ حتی جیش الاسلام بیانیه داد که این موشک باران مسخره بود.
سردار کشکولی با تاکید بر اینکه این ها موید این است که جایگاه انقلاب و گفتمان مقاومت در منازعات بین المللی یک جایگاه شکست ناپذیر و موثر در منطقه است، افزود: امروز نتانیاهو می گوید ایران همه منطقه را احاطه کرده و ما داریم خفه می شویم، بنابراین جایگاه ما جایگاه بسیار خوبی است، در زمان هخامنشی یا صفویه ایران تا بغداد گسترش داشته و هرات هم مال ما بوده ولی آن با زور شمشیر بود و این گسترش و هژمونی منطقه ای و هیبت جهانی امروز ما با درخواست ملت ها است؛ این قدرت هم به لظف خدا و یمن رهبری هوشمندانه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و پایداری ملت است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/21950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

مبارزه با آفت زنگ زرد در 400 هکتار از گندم زار‌های لرستان

قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان

انجین‌های 10 میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد

لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان

حمایت شهرهای مختلف لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

استمرار حمایت مردم لرستان از اقدام دفاعی سپاه علیه اسرائیل

شکرانۀ «وعده صادق» در لرستان

برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

بازدید رئیس کل بازرسی لرستان از پل در دست ساخت شوراب

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

قلعه فلک الافلاک لرستان آماده ثبت جهانی

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

دیدار فرمانده سپاه لرستان با خانواده شهید نعمت پور در الشتر

بارش رگبار‌های بهاری فردا در لرستان

رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان

آسمان لرستان در انتظار رگبارهای بهاری

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی لرستان تجلیل شدند

خیبر خرم‌آباد در اندیشه صعود به لیگ برتر/ جدال با سایپا برای تداوم صدرنشینی

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

واگذاری 1741 واحد مسکونی به مددجویان لرستان

تاکید بازرس کل لرستان بر تسریع در روند احداث پل «شوراب»

راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود

عامل ساخت پیام‌ های جعلی در بروجرد دستگیر شد

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای آسمان لرستان

عاملان تیراندازی در خرم‌آباد دستگیر شدند

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

پیام نماینده ولی فقیه در لرستان در پی عملیات وعده صادق

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در 400 هکتار از اراضی لرستان

دستگیری عامل آزار و اذیت 2 دختر بچه در فارس

سنگ تمام ستاره پرسپولیس در کنسرت لُرها + ویدئو | «قهرمان لُرستان امشب در کنسرت تال است»

مبارزه با آفت «زنگ زرد» در 400 هکتار از گندم‌ زارهای لرستان

اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان طراحی شد

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

پیام نماینده ولی فقیه در لرستان در حمایت از پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

راز تمیزترین هوای زمین کشف شد

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

جریمۀ 67 میلیاردی یک قاچاقچی پوشاک در لرستان