ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

شاخص‌های سلامت در لرستان ارتقا یابد/لزوم تلاش برای جلب رضایت مردم سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بر ضرورت ارتقای حوزه سلامت در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان طی چند سال اخیر جهش کمی و کیفی خوبی در عرصه سلامت داشته است.
حرکت انقلابی در حوزه سلامت لرستان
وی بابیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان یک حرکت انقلابی و بسیار خوبی صورت گرفته و در حقیقت تحول اساسی در حوزه سلامت استان رخ‌داده است عنوان کرد: مردم نیز قدردان هستند و خوشبختانه در بعد سلامت کارهای بسیار بزرگی انجام‌شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه سلامت بستگی به رفتار صحیح و سبک زندگی صحیح دارد گفت: سلامت جامعه وقتی تضمین می‌شود که سبک زندگی افراد درست باشد.
آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه تلاش اسلام بر این بوده که سبک زندگی افراد را درست کند گفت: پیامبران الهی و ائمه تمام تلاش و کوششان این بوده که رفتار مادی و رفتار معنوی اشخاص را تغییر بدهند.
وی بابیان اینکه مجموعه دستورات دین برای اصلاح رفتار بوده که نتیجه آن سلامت است افزود: امروز مرگ‌ومیر طبیعی اندک است و بیشتر جنبه عارضی پیداکرده است و عوارضی باعث شده که مرگ‌ومیر اتفاق افتد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اگر این عوارض نباشد عمر طولانی است بیان داشت: اسلام رفتارهای خشن، هیجان‌انگیز و مضر به‌سلامت را نهی کرده و همچنین به علل و عوامل سلامت تشویق و ترغیب دارد.
عامل اصلی نشاط و آسایش جامعه دعا است
آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه برای سلامت در اسلام هم جنبه سلبی و هم جنبه اثباتی واردشده است افزود: فقها نیز گفته‌اند که هر چیزی که سلامت انسان را به مخاطره بی اندازد حرام است.
وی با تأکید بر اینکه در قرآن آیات فراوانی برای تغذیه ذکرشده و اسلام برای تغذیه دو شرط قائل شده که شامل حلال و پاکیزه بودن آن است یادآور شد: اسلام عوامل معنوی سلامت را بیان کرده و امروز مسئله سلامت، تنها سلامت جسم نیست بلکه سلامت روح و روان مهم‌تر از سلامت جسم است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه انواع سلامت وجود دارد و سلامت روحی، روانی، محیطی، شغلی و ... از سلامت جسم مهم‌تر هستند گفت: دعا در سلامت انسان بسیار مؤثر است و در صحیفه سجادیه دعاهای فراوانی در این زمینه وجود دارد.
آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه مهم‌ترین عاملی که سلامت را به مخاطره انداخته است سلب آسایش، آرامش و نشاط در جامعه است بیان داشت: عامل اصلی نشاط و آسایش دعا، قرآن، ذکر، ترک حسادت، بخل، چشم و هم‌چشمی و ... است.
وی با اشاره به اینکه هیچ دینی به‌اندازه دین اسلام برای سلامت ارزش قائل نیست تصریح کرد: قواعد زیادی در رابطه با سلامت در اسلام ذکرشده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بیان داشت: اسلام امنیت و سلامت را مهم‌ترین عامل سعادت، خوشبختی و رستگاری انسان ذکر کرده و به‌عنوان نعمت به آن‌ها اشاره‌کرده است.
دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه سلامت
آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم و بزرگ انقلاب اسلامی ایران در حوزه سلامت و بهداشت است بیان داشت: اولین دستاورد پرورش نیروی انسانی متخصص در امر سلامت است.
وی بابیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا به‌اندازه ایران در این 40 سال نیروی انسانی متخصص در امر پزشکی تربیت نکرده‌اند گفت: در کشورهای مختلف پزشکان متخصص ایرانی فعالیت دارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد رشد سطح علمی، دانش و مهارت‌های پزشکی را یکی دیگر از دستاوردهای حوزه سلامت بعد از انقلاب برشمرد و بیان داشت: دقیق‌ترین، ظرفیت‌ترین و سخت‌ترین عمل جراحی در ایران انجام می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه بیماران حوزه‌های خلیج‌فارس در ایران درمان می‌شوند تصریح کرد: سطح علمی پزشکی عموم مردم نیز بالا رفته است.
وی با اشاره به تولید کتاب و مقالات پزشکی در ایران گفت: این کتاب‌ها و مقالات در سطح بین‌المللی مطرح هستند و صاحب رتبه و مقام هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به تولید داروهای موردنیاز و خاص در کشور بیان داشت: در حال حاضر 96 درصد داورهای موردنیاز در داخل کشور تأمین می‌شود و امروز ایران داور به بسیاری از کشورها صادر می‌کند و این امر افتخار و دستاورد بزرگی است.
ضرورت ارتقای حوزه سلامت در لرستان
آیت‌الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با اشاره به جلوگیری از مرگ‌ومیر مادران باردار، بیماری‌های واگیر و ... گفت: دستاورد بزرگ دیگر انقلاب طرح تحول سلامت بوده که این طرح کار عظیمی است.
وی بابیان اینکه کاهش هزینه‌های درمانی از جانب مردم افتخار بزرگ نظام اسلامی ما است گفت: نظام امروز توانسته هزینه درمان را از جیب مردم کم کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه این امر برای سلامت جامعه مؤثر بوده و خیلی از افراد درگذشته به دلیل اینکه توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را نداشتند از دنیا می‌رفتند گفت: ممکن بوده در برخی از مواقع اشکالاتی وجود داشته باشد اما اصل قضیه کار بسیار بزرگی است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه ما باید دو کار در امر سلامت انجام دهیم تصریح کرد: ضرورت تلاش برای ارتقای سلامت و توانمندسازی افراد برای بهبود سلامت ازجمله این کارها است.
وی با تأکید بر اینکه امروز باید افراد را توانمند کنیم تا سلامت خود را حفظ کنند گفت: امروز مطالعه، رهنمودها و فعالیت پزشک باید صرف ارتقای سلامت شود نه صرف درمان بیمار.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه در این راستا ارتقای سطح علمی و تقویت آموزش پزشکی باید در دستور کار قرار گیرد گفت: سرمایه‌گذاری باید به سمت آموزش عمومی برود چراکه این امر برای ارتقای سلامت خیلی مؤثر است.
ضرورت جلب رضایت مردم در ارائه خدمات
آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه آموزش‌های عملی و تئوری در پیشگیری مؤثر است گفت: اهتمام برای تغذیه سالم در ارتقای سلامت بسیار مؤثر است.
وی بابیان اینکه باید نسبت به تغذیه سالم و فراهم کردن زمینه آسایش و آرامش مردم اقدام شود افزود: عدالت در سلامت استانی، منطقه‌ای و ... نیز بسیار مهم است و متأسفانه این امر وجود ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه شاخص‌های ارتقای سلامت در استان باید بالا برود بیان داشت: همچنین تلاش برای ایجاد رضایتمندی مردم از خدمات بهداشت و سلامت بسیار مهم است.
آیت‌الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه خدمات ارائه‌شده باید رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد گفت: ارائه خدمات رضایتمندانه بسیار مهم است.
وی با اشاره به فعالیت خیرین سلامت در استان گفت: خیرین سلامت در لرستان خیلی خوب درخشیده‌اند و باید از توانمندی خیرین بیشتر استفاده کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/21948/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

سقوط قیمت بیت کوین

هشدار زرد هواشناسی در لرستان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل