ندای لرستان

آخرين مطالب

آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد؛

«بعثت» منشأ سعادت ابدی بشر/ استکبار جهانی سردمدار جاهلیت مدرن است سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم‌آباد- امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه «بعثت» منشأ سعادت ابدی بشر است، گفت: جاهلیت قبیلگی عربستان در خدمت آمریکا به‌عنوان سردمدار جاهلیت مدرن قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا بازدارنده انسان از گناه است.
وی ادامه داد: یکی از یاران امام صادق(ع) به ایشان گفت مرا نصیحت کن؛ امام فرمود: تو را به چهار جمله سفارش می کنم؛ نخست بدان انسان دروغگو مروت و مردانگی ندارد پس دروغ نگو، دوم بدان انسان حسود آسایش و آرامش ندارد پس حسود نباش، سوم انسان مغرور و متکبر دوستی و رفاقت ندارد پس مغرور نباش، چهارم انسان بد اخلاق آقایی و سروری ندارد اگر می خواهی آقایی کنی خوش اخلاق باش.
بعثت پیامبر بزرگترین واقعه دینی و الهی است که منشاء تحول عظیمی در زندگی بشر شده
خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به شنبه 27 رجب سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام، گفت: بعثت پیامبر بزرگترین واقعه دینی و الهی است که منشاء تحول عظیمی در زندگی بشر شده است.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه خداوند پیامبر را به عنوان آخرین پیامبر و اسلام را به عنوان کامل ترین دین و قرآن را به عنوان آخرین کتاب آسمانی قرار داد تا سعادت بشریت برای همیشه تامین شود؛ بعثت منشاء سعادت ابدی بشریت است، تصریح کرد: مسئله لعثت پیامبر آنقدر اهمیت دارد که امام علی(ع) در خطبه های گوناگون نهج البلاغه به عظمت، برکت و آثار آن پرداخته است.
فلسفه بعثت رساندن انسان ها به کمال اخلاق بوده است
وی با تاکید بر اینکه وقتی به اهداف بعثت پیامبر نگاه می کنیم متوجه عظمت این رخداد تاریخی می شویم، افزود: مهم ترین هدف بعثت دعوت مردم به توحید و خداپرستی بوده است؛ هدف از بعثت پیامبر مسئله مبارزه با طاغوت، ظلم و ستم و استکبار بوده است؛ پیامبر مبعوث شد تا انسان را از ظلم و ستم، جهالت و ظلالت نجات دهد؛ این ها مفاهیم بزرگی هستند که اگر بعثت نبود بشریت به این معانی بلند دست نمی یافت.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت و تزکیه انسان هدف بعثت بوده است، اظهار داشت: پیامبر مبعوث شد تا عدالت در جامعه برقرار شود و قسط و عدل در جامعه حاکم شود؛ فلسفه بعثت رساندن انسان ها به کمال اخلاق بوده است تا عقاید انسان ها را اصلاح کند و رفتار آن ها را متعالی سازد.
آیت الله میرعمادی یادآور شد: امروز علی رغم تمام پیشرفت هایی که انسان ها پیدا کرده اند اما به دلیل دور شدن از بعثت و فلسفه آن، گرفتار مشکلات عدیده ای شده اند.
بشریت گرفتار جاهلیت مدرن و جاهلیت قبیلگی شده است
وی با بیان اینکه امروز بشریت به دلیل دور شدن از فلسفه بعثت گرفتار جاهلیت مدرن و جاهلیت قبیلگی شده است، تصریح کرد: سردمدار جاهلیت مدرن استکبار جهانی است و سردمدار جاهلیت قبیلگی آل سعود و برخی کشورهای عربی هستند.
خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امروز برخی از سران کشورهای عربی با پول و ثروت بی اندازه در کنار قدرت های استکباری قرار گرفته اند تا استکبار به مردم مسلمان سوریه حمله کند، یعنی کشور مدعی اسلامی در کنار استکبار برای سرکوب مسلمانان محیا می شود، افزود: عربستان با پول و ثروت مسلمانان پیشرفته ترین سلاح نظامی را از استکبار جهانی تهیه می کند تا مردم مسلمان یمن را بمباران کند.
مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود باعث بی ثباتی منطقه شده اند
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز یک مثلث شوم در منطقه به وجود آمده که عامل بی ثباتی منطقه است؛ آن مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود است، اظهار داشت: این ها مثلث شومی هستند که باعث بی ثباتی منطقه شده اند، ریشه ناآرامی ها و درگیری ها در منطقه این مثلث شوم است.
وی ادامه داد: امروز آمریکا به ولیعهد احمق عربستان می گوید پول بده تا من مسلمانان را سرکوب کنم. آیا این درد نیست؟ این مصیبت نیست؟
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه جاهلیت قبیلگی برای سرکوب مسلمانان در خدمت جاهلیت مدرن قرار گرفته است، این امر ناشی از سیاست غلط آل سعود است، افزود: اما ما یک خدای حکیم و قادر و متعال داریم که دل های مسلمانان و قلوب آن ها را بیدار کرده، به فضل الهی این اتحاد شوم آمریکا و عربستان باعث اتحاد امت اسلامی خواهد شد؛ با بصیرت و اتحاد مسلمانان شاهد نابودی رژیم آل سعود در منطقه خواهیم بود.
مصادیق جاهلیت مدرن در انگلستان و کشورهای غربی
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در انگلستان روز سوم آوریل مصادف با 14 فروردین از سوی گروه های ضد اسلامی به عنوان روز تنبیه یک مسلمان نامگذاری شده است، تصریح کرد: اعلام کرده اند هرکسی این روز یک مسلمان را اهانت کند یا مجازات و تنبیه کند، امتیاز می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در سوم آوریل در برخی کشورهای غربی و انگلستان شاهد اهانت به مسلمانان بودیم، حتی اسیدپاشی کردند. این یعنی جاهلیت مدرن، این موضوع نشانه اسلام هراسی غرب است و از بیداری اسلامی می ترسند.
خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه پشت پرده اسلام هراسی، آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند، گفت: امروز نیازمند به بیداری اسلامی هستیم. نیازمند به هوشیاری و بصیرت مسلمانان هستیم. غفلت باعث می شود جنگ افروزی در منطقه شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: آمریکا و عربستان برای تثبیت قدرت خود به دنبال جنگ افروزی هستند؛ اما چندین سال مقاومت مردم سوریه نشان از آن دارد که پیروزی از آن مسلمانان است.
ارتش با اقتدار در همه صحنه ها نقش آفرینی می کند
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به چهارشنبه 29 فروردین و روز ارتش اشاره کرد و اظهار داشت: روز ارتش روز بزرگداشت حماسه آفرینی دلاورمردانی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز فداکاری کردند و وفادار به نظام بودند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ارتش با اقتدار در همه صحنه ها نقش آفرینی می کند و نقش ارتش در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: امروز خدا را شاکریم که از یک ارتش خوب، یک سپاه نیرومند و یک بسیج فداکار و شجاع برخورداریم.
وی با تاکید بر اینکه امروز به برکت توانمندی نیروهای مسلح ایران اسلامی قدرتمند در منطقه نقش آفرینی می کند، افزود: هیچ کشوری به اندازه ایران در منطقه نفوذ ندارد و همین اقتدار نیز باعث استیصال دشمنان شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/21566/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی