ندای لرستان

آخرين مطالب

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

احداث پل «دره خزینه»پلدختر با جاذبه‌های گردشگری توسط مهندسان مجرب سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - پلدختر- سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان از احداث پل «دره خزینه» پلدختر با جاذبه‌های گردشگری بیشتر توسط مهندسان مجرب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رضا آریایی در جریان بازدید از پل «دره خزینه» پلدختر در سخنانی به خبرنگار مهر گفت: دو پل معلق «دره خزینه» در 40 کیلومتری جنوب شهر پلدختر و درون‌شهری پلدختر اجرایی می‌شود.
احداث مجدد پل «دره خزینه» با جاذبه‌های گردشگری بیشتر
وی بیان داشت: پل معلق «دره خزینه» که از سمت استان ایلام چندی پیش تخریب شد تلاش می‌شود با جاذبه‌های گردشگری بیشتر و بهتر از گذشته با توجه به نظر مهندسان و مشاوران مجرب به‌طور مجدد احداث می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان به وضعیت اسف‌بار کنونی کانکس‌ها و سوله‌های محل پل معلق «دره خزینه» پلدختر اشاره کرد و افزود: کانکس‌ها و سوله‌های موجود در محل به‌عنوان کارگاه مورداستفاده مهندسان مشاور سد کرخه دو هنگام احداث این سد قرارگرفته که پس از تعطیل شدن بلاتکلیف مانده و سرمایه کلانی است و به‌طورقطع در جریان ساخت مجدد پل مورداستفاده قرار خواهد گرفت.
آریایی گفت: ارزش ریالی امکانات این کارگاه حدود 30 میلیارد ریال است که متولی احداث مجدد پل معلق «دره خزینه» با رعایت موازین قانونی آن را در اختیار گرفته و از آن استفاده خواهد کرد.
احداث یک پل در شهر پلدختر
وی به احداث پل معلق پیشنهادی درون‌شهری پلدختر اشاره کرد و افزود: برای طراحی این پل که در محدوده شهری و در حوزه کاری شهرداری است ابتدا باید با فراخوانی از مهندسان مشاور و حضور آن‌ها در محل طراحی‌های لازم انجام شود.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت: احداث تله کابین در این محل امکان‌پذیر نیست زیرا تله کابین نیاز به پایه دارد و ارتفاع آن از حد مجازی بالاتر نمی‌رود.
آریایی افزود: بنابراین برای جذب گردشگر باید پل معلق احداث شود که می‌تواند بهترین جاذبه و بیشترین هیجان را داشته باشد و می‌توان برای تحقق این امر از صفحات شفاف برای کف سازی آن استفاده کرد که تاکنون چنین پروژه‌ای در کشور اجرانشده است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان سرزمین کوهستانی است با 75 درصد توپوگرافی ناهموار و با مناظر و مناطق زیبای طبیعی است که می‌توان از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان افزود: با توجه به اینکه زمین‌شناسی پل‌دختر به شکلی است که می‌توان در محدوده شهر و 40 کیلومتر آن طرح زیبا و مناسب پل معلق به اجرا درآورد باید برای طراحی این دو پروژه از مهندسان مشاور مجرب فراخوان صادر شود.
تأمین منابع پل «دره خزینه» از محل اعتبارات دولتی
آریایی بابیان اینکه شهرداری و فرمانداری پلدختر مهندسان مشاوری را که در این زمینه می‌شناسند معرفی کنند گفت: تحقق این امر و اجرای این پروژه‌ها کار کوچکی نیست و نباید باعجله پیش رفت زیرا کار هیجانی به‌طورقطع خطا و اشتباه آن زیاد است و باید روی آن فکر شود که این امر مستلزم زمان زیادی است.
وی افزود: برای انجام این کار نیاز به ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری زیاد است و این طرح‌ها با اعداد و ارقام کوچک قابل‌جمع شدن نیستند و چنانچه پیاده شود طرح زیبا و قشنگی است و اجرای آن از طراحی جای بحث بیشتر دارد و مهم‌تر است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: برای ورود به این کار باید مشاور قوی طراح معماری ذهنیات را روی کاغذ ترسیم کند تا بتوان سازه زیبا و مقاوم از آن پیاده کرد.

آریایی افزود: این کار آغاز خواهد شد و پس از طراحی توسط مهندسان مشاور و برآورد ریالی آن تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد که آیا بخش دولتی ورود پیدا کند یا اینکه نیاز به ورود بخش خصوصی است که مدیریت ارشد استان در این رابطه تصمیم جدی و نهایی را خواهد گرفت.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت: این دو پروژه اگرچه طراحی و اجرای آن‌ها را یکی انجام دهد اما دو مقوله جدای از هم هستند زیرا یکی از این دو پل در محدوده شهری و از وظایف شهرداری است و استانداری در این زمینه کمک مالی خواهد کرد.
آریایی افزود: پل «دره خزینه» در محدوده شهری نیست و تمام اعتبارات آن از طریق منابع دولتی تأمین می‌شود و اگر بخش خصوصی به آن ورود پیدا کند در صورت توافق امتیازات آن را خواهد گرفت که همه این‌ها به طراحی مشاور و برآورد ریالی برمی‌گردد و چنانچه هزینه آن زیاد باشد باید بخش خصوصی پای‌کار آید و تصمیم‌گیری مدیریتی در این رابطه در سطح استان انجام خواهد شد.
وی گفت: بنابراین ابتدا باید طرح موردنظر از طریق دعوت از مشاوران و طراحان به‌طور مکتوب ارائه داده شود سپس در این رابطه تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/20486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد