ندای لرستان

آخرين مطالب

استاندار:

رسانه‎ها همدیگر را نقد درونی کنند/ اقتصاد صنعتی و خدماتی لرستان ضعیف است سياسي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - استاندار لرستان گفت: همگرایی رسانه و دولت باعث افزودن نیروها شده و انشقاق و درگیری تنها هدر رفت زمان و نیرو است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: اینکه گفته می‎شود کار مطبوعات در استان به‌سختی پیش می‌رود و این مسئله به دولت برمی‌گردد خیلی نظر درستی نیست.
وی با بیان اینکه تنها بخشی از این اتفاق به دولت‎ها برمی‎گردد و مابقی مربوط به خود رسانه‎ها است، افزود: اعتقاد به این موضوع که دولت باید به مطبوعات اعتبار داده و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهد درست نیست چراکه خیلی از حمایت‎ها ملی بوده و مقدار استانی محدود است.
خادمی بر تخصصی بودن کار رسانه‎ها تأکید کرد و گفت: کار باید درست و اصولی انجام شده و اقتصاد آن دیده شود؛ در لرستان اقتصاد صنعتی و خدماتی ضعیف است و نمی‎توان به‌خوبی رسانه‎ها را حمایت کرد پس خدمات‎دهی به آن‌ها ضعیف است. حتی در استان‎هایی که صنعتی هستند بین رسانه‎ها رقابت وجود دارد و همه آن‌ها به‌خوبی حمایت نمی‎شوند.
استاندار با بیان اینکه رسانه‎ها باید همدیگر را نقد درونی کنند، اضافه کرد: انجمن و خانه مطبوعات می‎بایست پالایش شود چراکه ممکن است بعضی حذف یا به هم پیوسته شوند و با این کار تأثیرگذاری آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
وی به بخشنامه توزیع آگهی‎های دولتی اشاره کرد و یادآور شد: آگهی‎ها باید از طریق ارشاد توزیع شده و انجمن یا صنفی بر کار مطبوعات نظارت کند. البته خود آن‌ها نیز می‎بایست در مقابل تخلفات ساکت نمانند و نظارت داخلی داشته باشند و ارشاد نیز کنترل کند.
خادمی با بیان اینکه بخشی از کار که به عهده ماست را رعایت کرده و اجازه نمی‎دهیم هیچ پرداختی به‌جز با مجوز ارشاد انجام شود، ادامه داد: بخش عمده نظارت بر عهده خود مطبوعات است و در این رابطه باید اقدام کنند.
مدیر ارشد لرستان با اشاره به اینکه به مجموعه‎ها و ارگان‎های دولتی اعلام می‎کنیم که همکاری لازم را برای رعایت دستورالعمل «میم الف» داشته باشند، گفت: در این راستا همکاری لازم به عمل آمده و بخشنامه به دستگاه‎ها اعلام می‎شود اما خود رسانه‎ها نیز باید کنترل کنند و بر کار همدیگر نظارت داشته باشند.
وی خبرنگار را فردی مسئول عنوان کرد و گفت: افراد در جامعه آزاد هستند و می‎توانند هرکاری انجام دهند اما اگر فرد مجوز گرفت پس کار قانونی دارد و در مقابل آن مسئول است.
خادمی ساماندهی خبرنگاران استان را اقدامی مطلوب اعلام کرد و افزود: هدف اصلی رسانه‎ها بالا بردن آگاهی جامعه است و نباید اجازه داد افراد ناآگاه، آگاهی‌بخش باشند؛ همچنین خبرنگار باید اطلاعاتش را بالا ببرد و تخصصی مسائل را کنکاش کند.
استاندار لرستان تصریح کرد: تخصص و آگاهی آن‌ها باید در شان و رسالت کار مطبوعات باشد و قبل از جلسات یا مصاحبه اطلاعات خود را در رابطه با موضوعات به‌روز کرده و بالا ببرند تا کیفیت کار بهتر شود.
وی بیان کرد: اگر کیفیت کار بالا رود نیاز به بها دادن نیست بلکه خود مسئول، رسانه را لازم دیده و مجبور می‎شود که با او همکاری کند.
خادمی با بیان اینکه رکن چهارم دموکراسی رسانه است و این نگرش نتیجه تعمق در نقش و کارکرد آن است، گفت: البته رسانه‎ای که به معنای واقعی فیلتر بین نیازهای جامعه و دولت‎ها باشد و بتواند فشارها را شناسایی و در راستای برطرف کردن ضعف‎ها کوشش کند.
مدیر ارشد لرستان یادآور شد: اگر این فضا ممکن شود مشکلی نیز وجود نخواهد داشت اما اگر آگاهی پایین و اطلاعات مربوط به سال‎های گذشته باشد کاری از پیش نخواهد برد.
وی به بحث مطالبات نشریات از دولت اشاره کرد و افزود: آگهی‎ها، مناقصات و مزایده‎ها شامل طلب دستگاه‎ها می‎شوند که باید پرداخت شوند و در این رابطه به مدیری که تخطی کند اخطار داده می‎شود اما یک مصاحبه و پوشش جلسه مشمول این موضوع نمی‎شود.
خادمی در رابطه با آمارسازی افزود: به این موضوع اعتقاد ندارم و باید خروجی‎ها دیده شود. دیده می‎شود که برخی خبری ساخته و خود حمله می‎کنند که زیبنده نیست. باید اگر خبری داده می‎شود مورد تحلیل قرار گیرد و موضوع را بررسی کرد. موضوعات با نقد معقول و منطقی درست حل می‎شوند و با عددسازی و مچ‎گیری کاری از پیش نمی‎رود.
وی با اشاره به آمار گردشگران نوروزی با بیان اینکه حدود سه میلیون و هشت‌صد هزار نفر از استان بازدید کردند، گفت: در مورد این آمار روش محاسبه ما در همه جای کشور وجود دارد و مورد استفاده قرار می‎گیرد اگر اشکال داشته باشد مربوط به روش آمارگیری است.
مدیر ارشد لرستان با بیان اینکه علاقه‎ای به حرف‎های بی‎ربط و زودگذر نداریم، گفت: سیاست ما این است که کار اساسی و پایه‎ای را می‎پذیریم.
استاندار با اشاره به اینکه قبول داریم باید منفعت صنف را در نظر گرفت اما در این رابطه نباید پیگیری اصول را فدا کرد، ادامه داد: بحث‎ها باید منتقل شوند و انتقاد سازنده و حرف درست رسانه را می‎پذیریم اما آن‌ها نباید به دنبال موضوعات حاشیه‎ای بروند. باید کار مدیر را پیگیری کرده و بر آن نظارت داشته باشند اما عزل و نصب‎ها به آنان مربوط نمی‎شود.
وی تصریح کرد: اگر شکایت از رسانه در رابطه با فعالیت و نظارت آن‌ها بر کار مدیر باشد که به مسئول می‎گوییم از کار خود دست نگه دارد و موضوع را پیگیری خواهیم کرد اما چنانچه به او تهمتی زده شود و خانواده و شخصیتش مورد توهین قرار گیرد حق‎الناس است و به مدیر بستگی دارد که می‎بخشد یا پیگیری کند و در این رابطه دستوری نمی‎دهیم.
استاندار لرستان با بیان اینکه تفکیک شخص از کار سخت است، گفت: امیدواریم با کمک تمامی رسانه‎های استان و همکاری آنان در مسیر توسعه پیش برویم چراکه معیار کار همه ما پیشرفت است و همگرایی و هم‎افزایی رسانه و دولت باعث افزودن و قوت نیروها می‎شود و انشقاق و درگیری تنها هدر رفت زمان و نیرو را به دنبال دارد و کاری ضد توسعه است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/19485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دارندگان کارت سوخت بخوانند

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز