ندای لرستان

آخرين مطالب

استاندار لرستان تاکید کرد: لزوم همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی اجتماعي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - استاندار لرستان گفت: توقعات را متناسب با امکانات و شرایط موجود تنظیم کنیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سیدموسی خادمی در جلسه شورای اداری ضمن تشکر از عملکرد ستاد سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: با توجه به افزایش 37 درصدی گردشگران و مسافرین از حیث رضایت‌مندی و خدمات، کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و برقراری امنیت مسافرین در ایام نوروز شاهد اتفاقات مهمی بودیم و موفقیت‌های چشمگیری به دست آمد که جای تقدیر دارد.
وی در ادامه افزود: البته این همه کار نیست بلکه یک نشانه است که نمی‌توان به عنوان یک پدیده دائمی از آن یاد کرد، این اقدامات نشانه این است که تعامل و همراهی بین تمام ارکان و دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده و نشان می‌دهد که می‌توانیم کارهای بزرگتری را نیز انجام بدهیم.
استاندار لرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در بین ما وجود دارد که اگر آنها را فعال کنیم بیش از این می‌توان کار کنیم، تصریح کرد: در این چند روز اخیر بدون اینکه پولی اضافه شود، جاده‌ای ساخته و کار سخت‌افزاری انجام داده باشیم، تنها با اقدامات نرم‌افزاری و سیستمی و همگرایی و تعامل بیشتر توانستیم منابع و امکانات موجود را بهره‌ورتر و بهتر استفاده کنیم.
وی با تاکید بر سیستمی کار کردن در استان ادامه داد: با استفاده از عنصر همگرایی و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم بهره وری را افزایش داده و خروجی خوبی داشته باشیم و کارهای بالاتری را در استان انجام بدهیم.
خادمی شهرداری، هلال احمر و نیروی انتظامی را در قالب یک سیستم تشریح کرد و گفت: همکاری و همگرایی این سه نهاد خروجی بزرگتری خواهند داشت و این علامت را در نوروز امسال گرفتیم که باید بیشتر از این ظرفیت استفاده کرد.
وی لرستان را استانی دارای ظرفیت بالای گردشگری دانست و افزود: بخش مهمی از اقتصاد استان باید در قالب گردشگری تعریف شود چراکه لرستان دارای استعداد و سقف گردشگری بالایی است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه باید بیش از تاکید بر اعداد و ارقام به خروجی نرم‌افزاری کار توجه داشته باشیم، بیان داشت: در این مدت دستگاه‌ها به خوبی پای کار آمدند؛ امیدواریم این همکاری و تعاملات بیشتر شود و این فرایند ادامه پیدا کند.
مقام عالی استان با بیان اینکه طی سال گذشته توفیق خوبی در بودجه سال 97 با همکاری و هماهنگی نمایندگان مردم در مجلس حاصل شد که باید از این ظرفیت و سرمایه به خوبی در استان استفاده کرد، اظهار داشت: تعدادی از پروژه‌های مسدود شده استان تامین اعتبار شد و بودجه خوبی جهت ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک بعد از دو دهه درنظر گرفته شده است. همچنین سد بختیاری نیز در شورای اقتصاد فاینانس آن تایید و به تصویب رسید، نیروگاه بنیاد مستضعفان که منابع ارزی آن حل شد و سد معشوره که منابعی برای آن در نظر گرفته‌اند و این‌ها تنها بخشی از کارهای مهم مانده از چندین ساله استان بوده که در این فاصله زمانی کم حل شده و روی روال عادی افتاده است.
وی در ادامه افزود: اعتبارات ساماندهی قلعه قرار است به صورت ملی پرداخت شود و سپاه نیز علی‌رغم اینکه قرار است تا مهر 98 حریم آن را تخلیه کند سعی دارد تا سه ماهه اول سال 98 به تعهدات خود عمل کند که این اتفاق بزرگی است.
خادمی سال 97 را از چند جهت استثنایی دانست و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، تصریح کرد: بحرانی‌ترین متغیر ما در کشور اشتغال بوده و همه به این راه حل رسیده‌ایم، بنابراین باید تمامی نیروها همگرا شوند تا با تقویت تولید داخل و حمایت سرمایه‌گذاری این مشکل را حل کنیم.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل صرفا به معنی خرید آن نیست، افزود: بخشی که به عهده مصرف کنندگان و ترجیح محصولات داخلی است و بخش دیگر از این شعار نیز متوجه تولید کنندگان داخلی است که باید کالایی در شان مردم ایران تولید کنند تا این اتفاق بیافتد.
استاندار لرستان با اشاره به ویژگی دوم سال 97 که چهلمین سال و بلوغ انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: باید برنامه‌های مهمی در کشور اجرا شود و هر دستگاهی علاوه بر کارهای معمول و متداول خود باید برنامه‌ ویژه‌ای برای چهلمین سال انقلاب داشته باشند.
خادمی گفت: رئیس جمهور در ادامه فرمایشات رهبری امسال را تحت عنوان سال نشاط اجتماعی نامیده چراکه نشاط اجتماعی مکمل تولید و اشتغال و اقتصاد است و جامعه مرده و ناامید نمی‌تواند مشکل اقتصاد و اشتغال را حل کند.
وی در ادامه افزود: معتقدم سال جاری دولت درگیر مسائل انتخاباتی خاص و یا مشکلات اولیه خود نیست بلکه تثبیت شده برای همین می‌توان به عنوان یک فرصت خوب در سطح استان و ملی از آن استفاده کرد و با وحدت و همکاری بیشتر مبتنی بر تعامل اقدامات بزرگتری انجام داد و یک گام به جلوتر برویم.
مقام ارشد استان به پیگیری ردیف‌های ملی و بودجه‌های متفرقه توسط مدیران استان تاکید کرد و بیان داشت: از وظایف اصلی مدیران پیگیری اعتبارات از ردیف‌های ملی و متفرقه در وزارت‌خانه‌های مربوطه است و در کنار آنان مجموعه استانداری و نمایندگان مردم استان در مجلس نیز از آنها کمک و پیگیری خواهیم کرد. البته بر اساس گزارش سال قبل فعالیت‌های خوبی انجام گرفته که باید بیشتر تلاش کنیم.
وی به تشکیل هر چه سریع‌تر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برای توزیع اعتبارات تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها پیش نیازهای خود را آماده کرده و به فرمانداری‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه دهند، همچنین جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستا‌ن‌ها را باید طی چند هفته اخیر برگزار کرد.
استاندار لرستان با ابراز تاسف از اینکه برخی پروژه‌ها در شهرستان‌ها اعتبار داشتند اما عملیات اجرایی آن شروع نشد در صورتی‌که می‌توانستیم پول آن را برای نهایی کردن طرح‌های نیمه تمام دیگری هزینه کنیم تا هر چه سریع‌تر نهایی شوند، تصریح کرد: امسال باید طرح‌هایی که نیمه‌تمام باقی مانده‌اند را تعیین تکلیف کرد، ایستگاه‌های پمپاژی که از سال 82 آغاز شده‌اند و پروژه‌های راهسازی که وجود دارند و نیمه‌کاره مانده‌اند امسال باید با برنامه‌ریزی مناسب آنها را به نتیجه برسانیم.
وی با بیان اینکه همچنان در حوزه آب مشکلات جدی داریم و باید سهم خود را از طریق پمپاژها بدست آوریم، گفت: سازمان امور آب و جهاد کشاورزی باید تلاش کنند سهم آب استان را از طریق پمپاژهای رودخانه‌های موجود بگیرند تا زمین‌های کنار رودخانه که بیشتر دیم هستند به آبی تبدیل کنیم.
خادمی با بیان اینکه برخی از مشکلات را باید با مدیران دستگاه‌ها مطرح کرد تا بتوان نسبت به حل آن اقدام شود، گفت: توقعات را باید متناسب منابع و امکانات تنظیم کنیم، نیازها زیاد است و فاصله آنچه که هست با آنچه که باید باشد زیاد است برای همین امکاناتی که در اختیار هست را متناسب با منابع و اعتباراتی که وجود دارد تنظیم کنیم.
مقام ارشد استان با اشاره به اینکه نظارت بر کار مدیران اجرایی حق نمایندگان مردم است، اظهار داشت: ما با همکاری نزدیک این نظارت را به رسمیت می‌شناسیم اما این نظارت نباید به دخالت تبدیل شود.
استاندار لرستان تاکید کرد: مدیر وقتی که انتخاب شد دیگر انتخاب نیروها در حوزه مدیریت به عهده وی بوده بنابراین مسئول اتفاقات در آن حیطه مدیر آن دستگاه است.
استاندار لرستان با بیان اینکه مردم عادت کرده‌اند کارهایی از نمایندگان بخواهند که در حوزه وظایف آنان نیست، تصریح کرد: باید بحث‌های فرهنگی را در این زمینه تقویت کنیم.
خادمی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم بخش خصوصی را اجبار به سرمایه‌گذاری کرد، گفت: سرمایه گذار پروژه پتروشیمی کوهدشت منصرف شده و نباید اجازه بدهیم که امکانات آن جابجا شود و اگر تسهیلاتی گرفته حق انتقال آن‌ها را ندارد اما می‌توان این طرح را با پروژه و سرمایه‌گذار دیگری جابجا کرد.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/19327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی