ندای لرستان

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/178050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت قیمت ها در بازار سکه و طلا؛ دلار در کانال 61 هزار تومانی باقی ماند

ورود عملی جهان به جنگ جهانی سوم

تکذیب واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس

بر پایی جشن باشکوه هفته معلم در جزیره کیش

صدور مجوز اجرای کنسرت برای کشتی های تفریحی

ورزشگاه 15 هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور

مصائب اصلاح‌طلبی

دادستان هرمزگان: اجازهٔ ترخیص روغن‌های آلوده را ندادیم

هفت هزار میلیارد اعتبار سفر رئیس‌جمهور در لرستان هزینه شد

افول «امنا»، صعود «شانا»؟

کاهش تورم نقطه‌ای به 34 درصد در فروردین 1403

خبر مهم سازمان امور مالیاتی برای مالیات‌ دهندگان

تصاویر زیبا از هجوم ابرهای باران‌زا به خرم‌آباد

سرمقاله اعتماد/ «بی‌حجاب» یا «بی‌حجابی»؟

نشانه‌شناسی از سفر گروسی

سریال استان‌سازی

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا: صنعت لوازم خانگی هم در حال مبتلا شدن به بیماری صنعت خودرو است

طلای جهانی تغییر مسیر داد

سازمان مالیاتی: با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

اختصاص ارز ترجیحی برای واردات تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران

معاون رئیس‌جمهور وارد لرستان شد

واکنش «کیهان» به مقاله «عبدی»: اگر بی‌عقل نبودید که لقب استاد و نواندیش را حراج نمی‌کردید

جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز 1.2 میلیون تومان شد

جلسه ستاد شاهد و ایثارگر طلاب استان سمنان برگزار شد

پیام تبریک دکتر قاضی زاده هاشمی به مناسبت سالروز تاسیس بانک دی

زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند

انتصاب مدیر کل دفتر خدمات سلامت و امور سالمندی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل جلسه داد

تسلیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش

سرمقاله صبح نو/ جنایت بی‌پایان

هدف از افشای فایل محرمانه ظریف تداوم دولت روحانی با کمک آمریکا بود!

سقوط ارز رژیم صهیونیستی رکورد زد

سرمقاله شرق/ آیا خاورمیانه در آستانه تحول مهمی است؟

سرمقاله اعتماد/ «بی‌حجاب » یا «بی‌حجابی »؟

سرمقاله ایران/ صدایی که از ایران شنیده می‌شود

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نقش روایت‌ها در اقتصاد کشورها

سرمقاله سیاست روز/ ضرورت‌های یک کنفرانس

سرمقاله آفرینش/ دامنه بی انتهای گردشگری

آمار وزیر راه از ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن

مهم‌ترین شروط افزایش تعداد سایت‌های 5G در کشور

کنسرت‌های میلیاردی و استیج‌های یک میلیونی؛ چرا؟

ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد

پس‌ لرزه مسمومیت الکلی 29 پزشک در شیراز

سرمقاله خراسان/ امیدوار به برخورد قاطع با رانت اطلاعاتی

سرمقاله کیهان/ از دانشگاه شریف و تهران تا‌ هاروارد و MIT !

سرمقاله وطن امروز/ برائت از شجره خبیثه اسرائیل

سرمقاله فرهیختگان/ نگرانی طالبان از زبانه کشیدن آتش‌های زیر خاکستر

بازداشت قاچاقچی شربت‌ های غیرمجاز در تهران

نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد

کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!/ نئاندرتال‌ها صنعتگران بسیار ماهری بودند