ندای لرستان

آخرين مطالب

پلدختر باجاذبه های طبیعی آماده استقبال از مسافران نوروزی است فرهنگي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم آباد - پلدختر با اقلیمی چهار فصل ،جاذبه های تاریخی و چشم اندازهای بسیار زیبا به ویژه در فصل بهار که گل و شکوفه و سبزه بر طبیعت نقش می بندد هرساله پذیرای میهمانان زیادی از اقصی نقاط کشور است.
شهرستان پلدختر با دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان تاریخی و زیبا مکان ها و تفرجگاه های تفریحی با لقب گذرگاه تاریخ در نوروز 97 آماده پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی می باشد.
وجود مناطق کوهستانی با نماهای طبیعی و خدادادی و چشم اندازهای زیبا در کنار جاده در پلدختر یکی از مکان هایی است که گذر از آن در ذهن ها نقش خاطره می بندد و فراموش نمی شود.
ورودی شمالی شهر پلدختر با وجود رودخانه کشکان در حاشیه جاده و پل تاریخی با قدمت مربوط به دوره ساسانی خود یکی از جاذبه های گردشگری است که همه ساله چشم مسافران زیادی را به خود خیره کرده و آنان با گرفتن عکس های یادگاری از این بنای تاریخی بخشی از خاطرات خود را رقم می زنند.
وجود تالاب های 11 گانه پلدختر با اقلیم مناسب درختان ، گل ها ، نیزارها و پرندگان زیبا علاوه بر جاذبه های گردشگری فوق العاده دارای طبیعتی خدادادی و بکر است که مسافران می توانند بخشی از اوقات خود را همراه با ثبت زیباترین خاطرات در این تفریح گاه های طبیعی و جنگلی سپری نمایند.
این تالاب ها که در گویش محلی به آن "گری " می گویند شامل تالاب های ولی عصر (عج) ، تنگ فنی ، زردابه و سیاه می باشد.
وجود تونل ها در ورودی شمالی شهر معمولان بازهم با طبیعت زیبای کوهستانی و جاری رودخانه کشکان در حاشیه کوه و تونل چشم انداز زیبای دیگری است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.
پلدختر یکی از شهرهای استان لرستان است که به دلیل گذر رودخانه در کنار آن پل های زیبا و تاریخی مانند کلهر معمولان ، کرو دختر و گاو میشان را با طبیعتی بکر و زیبا در دل خود جای داده است.
وجود غارهای قدیمی با قدمت زیاد و کم نظیر در سطوح جهانی مانند غار معروف کلماکره ، کوگان ، قلعه نصیر ، تپه واشیان، کاروانسرای چمشک و غیره همه و همه بخشی از جاذبه هایی است که موجب حک شدن خاطراتی خوش و به یادماندنی در ذهن مسافران و گردشگران می شود.
آبشارهای زیبای افرینه و آبشار فصلی آب تاف مناطق تفریحی دهلیج و بادامک و دشت های زیبا جایدر ، بن بازه و واشیان تنها گوشه ای از ظرفیت های گردشگری شهرستان پلدختر می باشد.
وجود امامزادگانی همچون امامزاده احمد پا علم ، آقا سید محمد معمولان ، مقبره های سید سهل الدین ،خلیل اکبر ، بابازید و سید علی در دره سید چمشک نیز در این شهرستان نمادهایی از غنای اسلامی این منطقه است که در ایام نوروز پذیرای مسافران است.
فرماندار پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان پلدختر با تمام امکانات و ظرفیت ها آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است و امسال در جهت خدمتگزاری به مسافران تمهیداتی اندیشیده شده تا نسبت به سال های گذشته این خدمات بیشتر و بهتر انجام شود.
نعمت الله دستیاری افزود: شهرستان پلدختر با جاذبه های گردشگری ، تاریخی ، بقاع متبرکه و تفریحگاه های طبیعی و زیبا دارای ظرفیت های بی نظیر گردشگری است و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می باشد.
وی تصریح کرد: از طرفی پارک ها ، معابر و بوستان ها و استراحت گاه ها در حریم جاده های مواصلاتی برای استفاده مسافران نوروزی آماده شده است.
فرماندار پلدختر گفت: شهرستان پلدختر به دلیل جاده ترانزیتی شمال – جنوب پل ارتباطی بین فرهنگ ها و اقلیم های مختلف محسوب می شود که امید است با شناساندن درست و دقیق این منطقه و صنایع دستی آن و معرفی هر چه بهتر آثار تاریخی بتوان گامی مهم در جهت توسعه اقتصاد شهرستان برداشت.
مدیر آموزش و پرورش پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ستاد اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان با 14 مدرسه و 113 کلاس درس آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی است.
رضا شاهمرادی اظهار کرد: از این تعداد کلاس آماده شده برای اسکان مسافران نوروزی 41 کلاس درجه الف و 72 کلاس درجه 2 می باشند اتاق های در جه الف دارای فرش ، تلویزیون و یخچال به صورت جداگانه هستند.
وی افزود: کار پذیرش مسافران نوروزی در مدارس شهرستان پلدختر از 28 اسفندماه جاری به صورت رسمی آغاز و تا 14 فروردین ماه 97 ادامه دارد.
به گفته شاهمرادی ، بیش از پنج هزار نفر مسافر در طول ایام تعطیلات نوروز گذشته در مدارس شهرستان پلدختر اسکان یافتند که پیش بینی می شود در نوروز97 اسکان مسافران نوروزی در مدارس پلدختر نسبت به نوروز سال 96 ، 10 درصد افزایش یابد.
رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری پلدختر نیز گفت: برپایی سیاه چادر در پارک ولایت وعرضه محصولات لبنی و غذاهای محلی همراه با اجرای موسیقی زنده محلی از برنامه های این اداره در جهت پذیرایی از مسافران و میهمانان نوروزی می باشد.
علی عزیزی افزود:ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و سوغات درپارک ولایت و پایگاه اطلاع رسانی در ورودی شمالی شهر و پخش بروشور و نقشه گردشگری و برگزاری جنگ شادی در تالاب های ولی عصر(عج) از دیگر برنامه های اداره میراث فرهنگی در نوروز 97 می باشد.
وی تصریح کرد:شهرستان پلدختر دارای استعدادها و پتانسیل های گردشگری فراوانی می باشد که وجود بیش از دهها پل و غارهای تاریخی،آبشارها و تالابها و آب و هوای چهار فصل آن را از مناطق دیگر متمایز می کند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/16891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

معرفی 48 واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

3 پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

تأمین هزار و 224 هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب 98 در حوزه راه پرداخت نشده است

تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان

تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

فروشنده تجهیزات تقلب کنکور در لرستان دستگیر شد

منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر

زارع‌پور: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کارهای گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

سبقت شکلات از طلا!

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

انسداد 257 حلقه چاه غیرمجاز در لرستان

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

استاندار لرستان: مدیران حق ندارند مردم را پشت درب اتاق خود منتظر نگه دارند

میانگین بارندگی‌های اخیر در لرستان 6/3 میلیمتر ثبت شد

علت افزایش قیمت پیاز در بازار

حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

شناسایی بیش از 3000 مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

قاچاقچی پارچه و فندک در لرستان بیش از 12 میلیارد جریمه شد

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

فقرزدایی نیازمند تغییر ریل

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

رقیب سرسخت ایران در عراق

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم