ندای لرستان

آخرين مطالب

تردد در جاده پاعلم - کرکی در شهرستان پلدختر مشکل آفرین شده است اجتماعي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - خرم آباد- ایرنا - جاده ارتباطی کرکی - پلدختر در شهرستان پلدختر از وضعیت نامناسبی برخوردار بود برای عبور روستاییان ، عشایر ، رهگذران و رانندگانی که از این جاده عبور می کنند مشکل آفرین شده است.
یکی از اهالی روستای پاعلم پلدختر به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آسفالت جاده روستایی ، عشایری که از وسط این روستا می گذرد و روستای پاعلم پلدختر را به آزاد راه متصل می شود وضعیت نامناسبی نداشته و تردد در آن بسیار سخت و دشوار است و علاوه بر خسارات زیادی که برای وسایل نقلیه به دنبال دارد ، سلامت و جان انسان ها را نیز به مخاطره انداخته است.
اسفند نجاتی افزود: از آنجا که وسایل نقلیه سنگین برای جابجایی دام عشایر از این جاده تردد می کنند به هنگام بارندگی به دلیل انباشت گل و لای در جاده عبور و مرور به سختی انجام می شود.
به گفته وی بارها شاهد خروج خودروها در این جاده بدلیل باریک بودن جاده بوده ایم و در گذشته نیز وسایل نقلیه در این محور سقوط کرده یا دچار حادثه شده اند.
یکی از عشایر منطقه نیز گفت: اهالی این منطقه از نبود جاده مناسب گلایه مندند زیرا این جاده محل عبور عشایر روستاهای اطراف و راه روستایی است که از گذشته بوده و محل عبور عشایر می باشد که اکنون به این وضع نامطلوب و نامناسب درآمده و عشایر منطقه را سخت با مشکل مواجه ساخته است.
ابوذر فرخ نژاد افزود: مردم این منطقه هر روز برای تهیه خوراک دام و یا عبور دام خود مجبور به تردد در این جاده هستند با وجود پرتگاه های مختلف در این مسیر به ویژه در روزهای بارانی باید با ترس و دلهره از آن عبور کرد و یا امکان تردد نیست.
معلم عشایری که هر روز این مسیر را به سختی طی می کند به خبرنگار ایرنا گفت: این جاده عشایری علاوه بر کم عرض بودن آسفالت مناسبی ندارد و پر از چاله چوله های حادثه خیز است که هر لحظه جان رهگذران و کسانی که از این مسیر عبور می کنند را تهدید می کند.
احسان حسن زاده افزود: در روزهای بارانی با پای پیاده باید این مسیر را طی کنیم زیرا امکان تردد خودرو وجود ندارد و این مسئله کار ما معلمان را که باید به موقع در کلاس درس حاضرشویم را بسیار سخت کرده است.
دهیار روستای پاعلم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاده قدیم پاعلم -کرکی ،جاده ای استراتژیک در مواقع بحرانی است که 185خانوار عشایر ساکن منطقه و 15روستای منطقه با بیش از 250خانوار از آن به عنوان جاده دسترسی و برای عبور و مرور استفاده می کنند.
حجت بساطی افزود: با احداث آزادراه مردم برای تردد بایداز ورودی وخروجی این محورعوارض پرداخت کنند آن هم قشرمحروم عشایری که برای تامین علوفه ، مایحتاج زندگی مجبور به تردد چندین باره ازاین مسیر هستندکه با این تردد زیاد در روز توان پرداخت عوارض ندارند و به ناچار از جاده پاعلم - کرکی رفت و آمد می کنند.
وی اظهارکرد: جاده پاعلم – کرکی همان جاده دسترسی است که در زمان ساخت آزادراه محل تردد وسایل راهسازی بوده و هم اکنون تنها جاده دسترسی در مواقع ضروری محسوب می شود.
دهیار پاعلم همچنین گفت:سال گذشته یکدستگاه تراکتور در این جاده واژگون شد و فرزند و مادری جان باختند.
کارشناس راه و شهرسازی پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از آنجایی که توسعه راه های روستایی – عشایری موجب دستیابی روستاییان به بازارهای مصرف شهری و ارتباط آسان آنان با خدماتی مانند بانک ها ، بیمه و غیره و برخورداری همگانی از رفاه اجتماعی و موجب توسعه اقتصادی منطقه می شود می طلبد مسوولان شهرستانی به این مهم توجه ویژه داشته و با پیگیری مداوم برای این موضوع ردیف بودجه مشخص و اعتبار کافی اختصاص دهند.
هادی موسوی افزود: رسیدگی به وضعیت راه های روستایی در توسعه گردشگری نقش مهمی دارد و صرف نظر از این که خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی و عشایری از وظایف اصلی مسوولان محسوب می شود ، عدم توجه به زیرساخت ها در این مناطق به ویژه در حوزه راه موجب مهاجرت به شهرها و مشکلات ناشی از آن مانند پدیده حاشیه نشینی و بیکاری می شود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاده پاعلم به کرکی و آزاد راه خرم زال آسفالت بوده اما نگهداری و محافظت کافی از آن صورت نگرفته است.
احسان بیرانوند افزود: پس از بازدیدی که از محور عشایری پاعلم کرکی و آزاد راه صورت گرفت عملیات لکه گیری آسفالت و ریزش برداری از آن توسط اداره راهداری پلدختر در دستور کار قرار گرفته که در اولین فرصت انجام خواهد شد.
بخشدار مرکزی پلدختر نیز گفت: با پیگیری های انجام شده از طریق راهداری پلدختر این جاده چون در گذشته آسفالت شده نیاز به آسفالت کامل ندارد اما به تعمیر و مرمت نیاز دارد که باید توسط اداره راهداری شهرستان انجام شود.
کریم میرزایی افزود: برای بازگشایی آبراه های جاده پاعلم - کرکی و پاکسازی مسیر براثر ریزش کوه لازم است خودروهای ویژه این کار در راهداری در این مسیر مسقر و آن را پاکسازی کنند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/14961/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی