ندای لرستان

آخرين مطالب

گشاینده افق‌های روشن برای آینده حاکمیت مهدوی است علمي

  بزرگنمايي:

لر آنلاین - دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر گفت: گشاینده افق‌های روشن برای آینده حاکمیت مهدوی است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، کاظم صدیقی در پیامی به نهمین همایش علمی سیره علوی در لرستان اظهارکرد: و صَلِّ الله عَلَی مُحَمَّدٍ سَیّدِ المُرْسَلینَ وَ اوصیاء لَه المُنتَجَبینَ سیّما سَیِدَهُم وَ اَفضَلَهُم امیرالمؤمنین علی(ع)
برادران و خواهران برگزارکننده و شرکت کننده در نهمین همایش علمی سیره علوی سلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته با دورد بر روان پاک امام امت و بنیانگذار جمهوری اسلامی و خلف صالح او مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی).
در ادامه این پیام آمده است: اهتمام امام جمعه محترم و نماینده معزز ولی‌فقیه در استان لرستان و رئیس محترم بنیاد بین‌المللی غدیر آن سامان و رؤسا گرامی و اساتید محترم دانشگاه‌ها و دانشجویان و مردم عزیز و ولایتمدار که احیاگران ارزش‌های انقلابی و اسلامی با الهام گرفتن از شاخص حق و حقیقت امیرالمؤمنین می‌باشید؛ را در جهت برگزاری نهمین همایش علمی سیره علوی می‌ستایم و از خداوند بزرگ قبولی این خدمت ارزشمند علمی را از همه دست اندركاران عزیز خواهانم.
ادیان الهی و پیروان انبیاء و به ویژه اسلام عزیز و پیروان مکتب اهل بیت در طول تاریخ همواره در معرض دشمنی دشمنان انسانیت بوده‌اند و انقلاب اسلامی که استمرار راه پیامبر ختمی مرتبت برای نجات بشر و ادامه راه غدیر و گشاینده افق‌های روشن برای آینده حاکمیت مهدوی است بیش از همیشه زخم این دشمنی را احساس کرده است و با این حال با لطف الهی همچنان راست قامت و استوار درجهت تحقق اهداف خویش به پیش می‌رود.
توطئه‌های گوناگون، کودتای نوژه، تحمیل جنگ هشت ساله، هفده هزار شهید عملیات ترویستی، تهاجم فرهنگی، فتنه‌های پیچیده و اخیراً ایجاد و سازماندهی داعش، نشانه عمق کینه و خصومت و ددمنشی استكبار جهانی است؛ که بحمدالله راه به جایی نبرده است و پس از این نیز ان‌شاءالله پیروزی نصیب جبهه حق، و خذلان و خواری سهم دشمنان دین خدا خواهد بود.
برادران و خواهران گرامی، فرهیختگان عزیز، اما اینک شیطان بزرگ با همراهی سایر سران استکبار، بعد از شکست در عرصه‌های مختلف رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی‌ شدن توطئه‌های بی‌شمارش، توان شیطانی خود را در جنگ اقتصادی متمرکز کرده است.
تعالیم اسلام، راهبری امامان انقلاب اسلامی و تجربیات گرانسنگ نظام مقدس ما، نشان می‌دهد که راه مقابله با این جنگ نیز توکل بر خداوند تعالی، پیروی از دستورات نورانی ولایت فقیه و رهبر فرزانه انقلاب، حضور مردم مومن و بصیر ولایی در صحنه، و تکیه بر توانایی‌های خویش است كه با توجه به شرایط و اقتضائات این عرصه در طرح اقتصاد مقاومتی ظهور و بروز یافته است.
مقام معظم رهبری(مدّظلّه‌العالی) پیروزی در جنگ اقتصادی را تحقق اقتصاد مقاومتی می‌دانند که الهام گرفته از دستورات اسلام و سیره علوی است و نمونه‌هایی درخشان از آن را در روایات زیر مشاهده می‌کنیم.
مولای متقیان علی(ع) می‌فرماید:« یَا بُنَیَّ إِنِّی أَخَافُ عَلَیْکَ الْفَقْرَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنْهُ فَإِنَّ الْفَقْرَ مَنْقَصَهٌ لِلدِّینِ مَدْهَشَهٌ لِلْعَقْلِ دَاعِیَهٌ لِلْمَقْتِ - فرزندم از فقر بر تو هراسناکم، ‌از فقر به خدا پناه ببر، زیرا که دینِ انسان را ناقص و عقل را سرگردان می‌کند و به دشمن فرا می‌خواند.»
فقر در جامعه دینی و علوی حتی بر غیرمسلمان نیز قابل تحمل نیست. پیرمردی نابینا می‌گذشت و از مردم سئوال می‌کرد، حضرت اظهار ناراحتی و نارضایتی کردند و مسئولین حکومتی را مزمت فرمودند، [مسئولین] عرض کردند: یا امیرالمومنین این فرد مسیحی است. [امیرالمومنین] فرمودند: «در جوانی او را به کار وادار کرده‌اید، اکنون که ناتوان شده است در فقر واگذاشته‌اید ؟؟؟ او را از بیت‌المال بی‌نیاز کنید.»
امیرالمومنین در ارتباط با فقر، اموری را گوشزد فرموده‌اند: الف) «فإنّكُم مَسؤولُونَ حتّى عنِ البِقاعِ و البَهائمِ»
«در مورد احیاء زمین‌های کشاورزی و استخراج معادن و ذخائر زیرزمینی مورد مواخذه قرار خواهید گرفت و نیز کوتاهی در دامداری موجب بازخواست الهی در قیامت خواهد بود »
و خودِ آن بزرگوار در این امر پیشگام بوده‌اند: « کانَ امیرالمؤمنین یضرِبُ بالمِرِّ و یستخرجُ الارضین»
‌«حضرت بیل می‌زد و نعمت‌های نهفته در دل زمین را استخراج می‌کرد.»
امام به حفر قنات اهتمام داشت و در ایجاد نخلستان که تأمین خوراک مردم و رونق تجارت بود، مقام اول را داشتند. 
ب) توصیه به کارگزاران و دولتمردان نسبت به بازرگانان و صنعتگران: « ثم استوص بالتجار و ذوی الصناعات و اوص بهم خیرا، المقیم منهم و المضطرب بماله و المترفق ببدنه، فانهم مواد المنافع و اسباب المرافق و جلابها من المباعد و المطارح، فی برک و بحرک و سهلک و جبلک و حیث لا یلتئم الناس لمواضعها و لا یجتروون علیها، فانهم سلم لا تخاف بائقته و صلح لا تخشی غائلته و تفقد امورهم بحضرتک و فی حواشی بلادک.»
«دیگر آنکه در مورد (تجار) و صاحبان صنایع وصیت مرا بپذیر و تو نیز در مورد آنان به نیکی سفارش کن! چه آنها که در شهرها مقیمند و چه آنها که با کالاهایشان درگردشند و چه کسانی که نیروی جسمی خود را بکار گرفته‏اند(و دارای هنر می‏باشند)، زیرا اینها منشا سود و اساس رونق زندگی هستند و نیازمندی‌های مردم را از شهرهای دور و دراز، از طریق دریا و صحرا و راه¬های صاف و کوهستانی و نقاطی که مردم نمی‏روند و جرأت رفتن ندارند، فراهم می‎‏کنند. پس آنان مایه‏ آشتی و محبت و صفایند و ترس ضرر و خطر درباره‏ آنها نمی‏‎رود. و جویای احوال ایشان باش و به کارهای آنها رسیدگی کن، چه آنان که در حضور تو هستند و چه آنهایی که در شهرهای دیگر اقامت دارند.»
رشد اقتصادی برای عمران و آبادانی و دقت در تناسب مالیات با درآمد: «و لیکن نظرک فی عماره الارض ابلغ من نظرک فی استجلاب الخراج، لان ذلک لا یدرک الا بالعماره، ومن طلب الخراج بغیر عماره اخرب البلاد، و اهلک العباد، و لم یستقم امره الا قلیلا ....»
« اخذ مالیات بدون رونق بازار و زراعت و صنعت موجب ویرانی شهرهاو نابودی جامعه اسلامی و کوتاه شدن عمر حکومت خواهد بود.»
این چند روایت، نمونه‌هایی از ده‌ها رمز و سرّ اقتصاد اسلامی و زمینه‌ساز فقرزدایی، خودکفایی، پیشرفت همه جانبه و تداوم عزت‌مندی در كشور اسلامی است.
امید است كه سربلند باشید و با ترویج فرهنگ اهل بیت و طرح تعالیم علوی برای آشنایی بیشتر فرهیختگان، مدیران و جوانان ایران اسلامی با اسلام و در زمینه‌سازی برای تحقق یك انقلاب اقتصادی با زیربنای فرهنگ پیشگام باشید و ان‌شاءالله همچنان استمرار پیروزی افتخارآمیز حکومت توحیدی متجلّی در غدیر خم که با رهبری و هدایت ولایت فقیه و ایثار ملت سرافراز شكل گرفته و از بركت خون شهدا به كانون امید همه مسلمانان و بلكه جهانیان تبدیل شده است را شاهد باشیم.
بار دیگر مراتب ارادت و قدردانی خود را از شما خط ‌شکنان غدیرمدار ابراز می‌دارم و عنایت خداوند متعال و رضایت علی(ع) و اولاد طاهرینش، خصوصاً امام زمان(عج) و نایب آن بزرگوار، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) را مسئلت دارم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/14557/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

پایان یکه تازی اردوغان؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان