ندای لرستان

آخرين مطالب

لرستان به کارگاه عمرانی تبدیل شده است سياسي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم آباد - استاندار لرستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 111 طرح زیرساختی خسارت دیده از سیل گفت: استان لرستان اکنون به کارگاه عمرانی تبدیل شده و نقطه خسارت دیده ای در آن وجود ندارد که طرحی در آن در حال انجام نباشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی عصر چهارشنبه در آیین کلنگ زنی پل تخریب شده کاکارضا به نمایندگی از 111 پروژه زیرساختی خسارت دیده از سیل لرستان در محل پل، با اشاره به سیل اخیر اظهار داشت: علیرغم اینکه سیل خسارات بسیاری را به لرستان وارد کرد اما حرکت جهادگرانه دستگاه های اجرایی، تمامی ملت ایران، مسئولین کشور، نیروهای جهادی، ارتش، سپاه و بسیج واقعا ستودنی و بی سابقه بود.
وی با اشاره به حجم بالای خرابی ها و مشکلات، افزود: متاسفانه حجم بالای خسارات باعث شد تلاش های کسانی که با جان و دل تلاش می کردند نادیده گرفته شود با اینحال با اطلاع رسانی های قبل از سیل و اقدامات حین سیل و پس از سیل کارهای بسیار بزرگی در استان انجام شد.
خادمی با اشاره به اینکه در جریان سیل 1600 روستای لرستان دچار مشکل شدند، عنوان کرد: علاوه بر آن 11 شهر استان نیز دچار خسارت شدند اما در بازه زمانی دوهفته پس از سیل، اغلب مشکلات حوزه های مختلف همچون آب، برق، گاز، راه و ارتباطات برطرف شد که همگی این اقدامات با تلاشهای دستگاه های استان و همکاری کشور انجام شد.
استاندار لرستان با اشاره به شرایط ناشی از سیل حاکم بر استان و محدودیت امکانات، افزود: در آن شرایط، کمی امکانات و حجم بالای خسارات دو مشکل عمده بودند که برغم محدودیت هیا موجود توانستیم بر آنها غلبه کنیم.
وی با اشاره به کوبندگی سیل و حجم بالای خسارات در لرستان، خاطرنشان کرد: استان لرستان از لحاظ امکانات با محدودیت مواجه بود، نه صنعت نفتی در استان وجود داشت و نه سدهای بزرگی که در آن شرایط بتوانیم از امکانات آنها استفاده کنیم و تنها امکانات دستگاه های اجرایی را داشتیم و لذا توانستیم با وجود کمبودها و مشکلات کاری جهادی انجام دهیم.
خادمی با اشاره به جمود، تنبلی و لختی حاکم بر سیستم اداری که نمی توان آن را انکار کرد، ادامه داد: با وجود آن در شرایط سیل 98، چنین چیزی نداشتیم و تمامی دستگاه ها با آمادگی و قدرت وارد شدند و کار جهادی صورت داده و افتخار آفریدند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط سیل، اولویت اول تامین خسارات مردم بود، عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه مسکن کارهای بسیار خوبی انجام شده و پیشروترین استان خسارت دیده هستیم.
استاندار لرستان با اشاره به پرداخت 600 میلیارد تومان تسهیلات مسکن، افزود: حدود 160 میلیارد تومان نیز بلاعوض پرداخت شد و میزان هفت هزار پک لوازم خانگی نیز بین خسارت دیدگان از سیل توزیع شد.
وی با اشاره به تامین اعتبار خسارات بخش کشاورزی، گفت: بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر که مشکل داشت، تایید خسارات بخش کشاورزی از طریق پژوهشگاه فضایی است که در حال انجام است و بزودی این بخش از خسارات کشاورزان نیز پرداخت خواهد شد.
استاندار لرستان همچنین گفت: در در چند روز اخیر حدود 1100 متر پل های بالای 70 متر روی رودخانه کشکان ایجاد شده است.
خادمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی 111 پروژه زیرساختی خسارت دیده از سیل با حجم اعتباری بالغ بر 433 میلیارد تومان در لرستان، عنوان کرد: این تنها برای حل بخشی از مشکلات است زیرا خساراتی که به زیرساخت های استان وارد شده با آنچه تامین اعتبار شده بسیار متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه برای احداث دیواره های ساحلی به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: رقم تامین اعتبار با همه نیازهای ما نمی خواند لذا اولویت بندی کردیم که پروژه های مهم در این چندماهه انجام شوند و استان به مانند قبل آماده شود.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با همین منابع هم استان اکنون به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، 600 میلیارد اعتبارات عمرانی در مسکن، 150 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض، 800 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سیل و 200 میلیارد تومان در زیرساخت ها در بنیاد مسکن باعث شده که استان شاهد اجرای پروژه ها در تمام نقاط باشیم.
وی افزود: امیدواریم مردم بتوانند همانگونه که سیل خسارات زیادی به آنها وارد کرد همانطور هم از نعمات آن هم بهره مند شوند و زندگی بهتر، منازل بهتر، جاده های با کیفیت تر، آب پایدارتر و مخابرات بهتری را بتوانیم برای آنها ایجاد نماییم.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه همه زیرساخت های استان در کنار رودخانه قرار داشتند وقتی که سیل آمد همه را از بین برد، لذا دستگاه ها باید اکنون نگاه پدافند غیرعاملی هم بر کارهای در حال انجام داشته باشند تا در سیل همه زیرساخت ها با هم دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به فلسفه شروع عملیات های اجرایی پروژه های خسارت دیده از سیل در محل پل تخریب شده کاکارضا، گفت: در این مکان چند عزیز را از دست دادیم که یاد آنها را گرامی می داریم، طول کشیدن عملیات اجرایی بازسازی پل به دلیل کارهای مطالعاتی آن بود، ما یک اشتباه را قبلا مرتکب شده ایم و چون این پل را فنی نساخته ایم دچار مشکل شده ایم و لذا بحث های حقوقی پل انجام و بحمدالله پیمانکار نیز آماده است که عملیات بازسازی و احداث را آغاز نماید.
7265، /6060/7264

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/107554/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی