ندای لرستان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

جاده ویسیان- معمولان عملیاتی نشد/ مطالبه سیل‌زدگان در پیچ مناقصه اجتماعي

  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- جاده «ویسیان - معمولان» در شهرستان دوره چگنی در جریان سیلاب دچار خسارت شدید شد و این در حالیست که هنوز پروژه تغییر واریانت این جاده در مرحله برگزاری مناقصه گیر کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وقوع سیلاب در استان لرستان شهرهای مختلف این استان از خرم‌آباد مرکز لرستان گرفته تا پلدختر، دلفان، کوهدشت، دورود، چگنی و ... را درگیر کرد. مطابق آخرین آمار اعلام‌شده از سوی متولیان امر در جریان دو سیل رخ‌داده طی فروردین‌ماه امسال 6 هزار واحد تجاری و 35 هزار واحد مسکونی لرستان خسارت دیده است.
در جریان سیل حدود هشت هزار میلیارد تومان خسارت در حوزه زیرساخت‌ها به استان لرستان وارد شد و همین میزان بالای خسارات، سیل لرستان را منحصربه‌فرد کرده است به‌طوری‌که در شهرستان پلدختر در روزهای ابتدایی سیل هیچ‌گونه زیرساختی در بخش‌های مختلف اعم از آب، برق، ارتباطات، راه دسترسی، گاز و ... وجود نداشت.
در سیل لرستان 18 شهر و هزار و 200 روستا درگیر سیلاب و 35 هزار خانوار دچار مشکل شدند، راه 870 روستا، برق هزار و 145 روستا، ارتباط تلفنی 360 روستا و 10 شهر، گاز 182 روستا و آب 800 روستا قطع شد.
همچنین در این حادثه به 300 قنات، 260 حلقه چاه و هزار و 800 کیلومتر جاده بین مزارع این استان آسیب وارد شد. همچنین 60 هکتار زمین زراعی از بین رفت، هزار هکتار زمین به‌طور کامل نابود و تبدیل به مسیل رودخانه شد، 21 هزار مترمکعب از مزارع پرورش ماهی و 500 ایستگاه پمپاژ از بین رفته و در مجموع سیل پنجم و دوازدهم فروردین‌ماه سال جاری بالغ‌بر یک هزار و 560 میلیارد تومان به زیربخش‌های کشاورزی لرستان خسارت وارد کرد.
پروژه جاده ویسیان - معمولان باید تعیین تکلیف شود
قدرت الله ترابی نژاد فرماندار دوره چگنی در سخنانی با اشاره به اینکه شهرستان دوره چگنی در جریان سیلاب آسیب جدی دید، اظهار داشت: اقدامات لازم با ابلاغ اعتبارات ستاد بحران در شهرستان آغاز شده است.
مهم ترین موضوع بحث تغییر واریانت جاده ویسان - معمولان است وی با اشاره به آغاز فعالیت ها در حوزه احداث و بازسازی راههای این شهرستان، عنوان کرد: در بحث بازسازی خانه های مردم نیز ستاد بازسازی استان مرکزی به عنوان استان معین فعالیت های خود در شهرستان آغاز کرده است.
فرماندار دوره چگنی با بیان اینکه مهم ترین موضوع در این شهرستان بحث تغییر واریانت جاده ویسان - معمولان است، عنوان کرد: قرار گاه خاتم اجرای این پروژه را تقبل کرده است.
چگنی با تاکید بر اینکه کلنگ زنی این پروژه با حضور وزیر و استاندار لرستان انجام شده است، افزود: نقشه های این پروژه هنوز تحویل داده نشده است.
پروژه همچنان در مرحله برگزاری مناقصه
وی با بیان اینکه پل «حیات الغیب» نیز عملیات اجرایی آن شروع شده است، عنوان کرد: همچنین ضرورت دارد که شرکت آب منطقه ای در راستای مهندسی رودخانه که از این شهرستان عبور می کند اقدامات لازم را انجام دهد.
این پروژه را در قالب چهار قطعه در دستور کار قرار داده ایم فرماندار شهرستان دوره چگنی در ادامه با تاکید بر کار شبانه روزی در این شهرستان، عنوان کرد: در این راستا دستگاهها به خصوص راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرای پروژه های این حوزه را هر چه سریع تر به سرانجام برسانند.
کوروش جایروند مشاور پروژه راهسازی ویسان - معمولان، اظهار داشت: نقشه های این پروژه از منطقه «تنگه تیر» تا پلدختر تا حدودی آماده است.
وی با بیان اینکه این پروژه را در قالب چهار قطعه در دستور کار قرار داده ایم، عنوان کرد: مناقصه قطعه اول این پروژه برگزار شده است و قرارگاه خاتم تقبل اجرای این قطعه را داشته است.
نیاز 840 میلیارد تومان برای پروژه
مشاور پروژه راهسازی ویسان - معمولان، بیان داشت: نقشه چهار کیلومتر از قطعه اول این پروژه به قرار گاه خاتم ابلاغ شده است، طی روزهای آینده کارشناسان شرکت ساخت بازدید از این پروژه خواهند داشت.
جایروند با اشاره به اینکه از این پروژه راهسازی چهار کیلومتر به پیمانکار ابلاغ شده است، گفت: با بازدید از این پروژه 13 کیلومتر دیگر از آن تا انتهای هفته به پیمانکار ابلاغ خواهد شد.
در مجموع 840 میلیارد تومان میزان اعتبار مورد نیاز برای این پروژه است وی، افزود: در مجموع 17 کیلومتر از این پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مشاور پروژه راهسازی ویسیان - معمولان باتاکید بر ضرورت اختصاص ماشین آلات لازم برای اجرایی شدن این پروژه، گفت: تا کنون سه میلیون متر مکعب خاکبرداری در این پروژه انجام شده است.
جایروند با اشاره به اینکه سایر قطعات این پروژه نیز در شرف برگزاری مناقصه است، تصریح کرد: در مجموع 840 میلیارد تومان میزان اعتبار مورد نیاز برای این پروژه است.
بلاتکلیفی مهم ترین مطالبه سیل‌زدگان
سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه این احداث این جاده برای ما خیلی مهم است، اظهار داشت: مهم ترین کاری که باید انجام دهیم عملیاتی شدن همین جاده است.
وی با تاکید بر اینکه در سطح ملی نیز همه دنبال عملیاتی شدن این پروژه هستند، عنوان کرد: چندین بار وزیر راه و شهرسازی پیگیر این پروژه بوده و هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیر آن بوده است.
220 میلیارد تومان توافق شده به صورت نقدی از طریق بانک سپه برای این پروژه اختصاص پیدا کند استاندار لرستان، تاکید کرد: 220 میلیارد تومان توافق شده به صورت نقدی از طریق بانک سپه برای این پروژه اختصاص پیدا کند.
خادمی با بیان اینکه این میزان اعتبار از طرف ماده 56 در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: همچنین یکی از خواسته های اصلی مردم عملیاتی شده این پروژه است.
اقدمات باید جدی‌تر شود
وی با تاکید بر اینکه با توجه به ابلاغ اعتبار و آغاز بخشی از پروژه، از مشاور و پیمانکار این پروژه راهسازی درخواست داریم که برای تکمیل آن جدی تر پای کار بیایند، گفت: امیدواریم در بازدید هفته آینده حدقل 200 تا 300 دستگاه ماشین آلات را در این پروژه ببینیم.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه باید در چندین نقطه کار در این پروژه شروع شود، بیان داشت: فصل کار هم کم است و باید مردم باورشان شود که این جاده درست و حسابی شروع می شود.
خادمی با تاکید بر اینکه گزارش روند کار این پروژه راهسازی هفتگی در اختیار استانداری قرار گیرد، گفت: وزیر راه این پروژه را کلنگ زنی کرده است، فرمانده سپاه نیز از این پروژه بازدید کرده و اعلام کرده که قرار گاه پیمانکار وزارت راه برای عملیاتی شدن این پروژه خواهد بود.
وی، افزود: همه قول اجرایی شدن این پروژه را به مردم داده اند و امیدواریم که حرکت جدی در این پروژه شروع شود.
وعده راهداری برای احداث پل منطقه «حیات الغیب»
عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان همچنین به اجرای پل منطقه «حیات الغیب» در شهرستان دوره چگنی که در جریان سیلاب تخریب شد، اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر پلی که ایجاد شده برای عبور و مرور مردم منطقه موقت است.
وی با بیان اینکه پلی در این منطقه در حال اجرا است که دائمی است، افزود: عملیات احداث این پل نزدیک به 15 روز پیش شروع شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، بیان داشت: امیدواریم که حفاری و بتن ریزی این پروژه را انجام دهیم و اگر خللی در کار پیمانکار به وجود نیاید تا 45 روز آینده کار بتن ریزی شمع ها و احداث «کول ها» عملیاتی شود تا پلی که از سوی ارتش ساخته شده در این محل نصب کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/107458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

کم‌کاری وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد برای تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان

سکه و طلا ارزان‌تر شد

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

فعال کردن 350 هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد

مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است

اصلاح و بهسازی حدود 101 کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان

مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد

آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار 400میلیاردتومان طی امسال

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

زنگ خطر رکود غیرتورمی

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد

نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه

وزیر کشور وارد لرستان شد

ارائه 43 بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

ابهام مالیاتی در بورس

جزئیات افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

پذیرش 8 هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

مهلت تبدیل مجوز‌های قدیمی به مجوز‌های جدید تا 26 اردیبهشت

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

اولین کاروان از لرستان به حج عمره اعزام می‌شود

تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی

مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد

لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود